søndag 14. august 2022

Kjemisk renset for religiøst innhold

Joda, jeg klarer det, skjønner du, - å skrive et innlegg uten religiøst innhold. Og her kommer det.

I helga er det Markens Grøde i Rakkestad. Jeg elsker Markens Grøde. Det er en slags landbruksmesse med boder, aktiviteter og god mat, og det er kjempekoselig å gå der og titte. Dessverre for meg har jeg vakt denne helgen så jeg går glipp av det, men gemalen har vært et par turer. I går kom han hjem med noen brosjyrer som ble liggende på kjøkkenbordet og under frokosten i dag begynte jeg å se på dem. Det skulle jeg aldri ha gjort! 

Ser dere den fantastiske ovnen på bildet her? Diskusjonen gikk fram og tilbake. Hvor skulle vi hatt den? Vi har jo ikke plass noe sted. Kanskje lagd en skikkelig uteplass? Nei, for fin for en uteplass...

HJELP! Jeg trenger nytt hus. Et STORT hus med STORT kjøkken OG uteplass (beklager alle store bokstaver men de er helt nødvendig akkurat nå). Flere og større soverom står også på ønskelista, sånn at familien har litt større område å boltre seg på når de kommer på besøk.

Jeg har alltid drømt om et stort kjøkken. Kjøkkenet er husets hjerte, rommet som glede og tilfredshet springer ut fra. Der skjer det fantastiske ting når gode råvarer møter diverse krydder i grytene (og noen ganger skjer det motsatte, men da har man søppeldunker). I et stort kjøkken har man også plass til et stort bord med plass til mange, og man kan mingle mens man lager mat. JEG ØNSKER MEG ET STORT HUS MED ET STORT KJØKKEN MED AKKURAT DENNE OVNEN! Ikke kravstor i det hele tatt 😅  

Ok, jeg vet at det ikke faller i hodet på meg. Skal det bli noe må vi ta affære og finne akkurat det huset. Men det har jeg faktisk ikke ork til. Gå på husjakt, ta opp mer lån, du vet hva du har og ikke hva du får osv. Nei, skal jeg noen sinne få et sånt hus må det faktisk "falle i hodet "på meg. 

Sånn! Nå har jeg fått det ut. Nå skal jeg ta meg en liten runde og se på hvor fint jeg egentlig har det. Tenke på hvor godt jeg trives her, nærheten til skogen, alle minnene knyttet til nettopp dette stedet og si til meg selv at jeg skal være takknemlig for det jeg har. For det er jeg faktisk. Men en gang i blant....ja...du vet...!

Bibbiklem


1 kommentar:

  1. Flott skrevet, lov
    Å drømme, selvom vi er takknemlige for det vi har😃👍🥰

    SvarSlett