fredag 1. desember 2023

Endelig desember

I dag hadde jeg en så fantastisk start på dagen. Det var ikke noe spesielt, bare jeg som sugde inn inntrykket av at det er 1. desember og at huset er gjort klart til en koselig adventstid.

Jeg har ferie denne uka og har gått her hjemme og ryddet og vasket. Litt pes, egentlig, men så deilig når det er gjort. Nå lukter det rent overalt og alle juletingene er på plass. Da jeg kom ut i stua i dag kjente jeg lukten av nyutsprunget svibel og granbar. Mamma hadde alltid svibel til jul og den lukta må jeg ha i huset. Den får fram gode minner.  Fant også fram den lille boksen med kongerøkelse som jeg bare "må ha" i desember. Det er de små tingene, ikke sant?

Men det aller beste med å våkne første desember er å vite at juniors adventskalender er i gang! Jeg har gledet meg et helt år og håpet at han ville lage julekalender i år også. Og det gjør han! Den er spekket av musikalitet og humor, og uventede vendinger. Deler første luke med dere: 


Hvis du ønsker å få med resten av kalenderen finner du den her:  https://www.youtube.com/@johannesgroth2427

Nå skal jeg lage meg en kopp kaffe og ha en liten lesestund før jeg går i gang med litt småpusling i huset. Koser meg med å ha tid hjemme og koble litt av. Vi ses 😊

Bibbiklem

2 kommentarer:

  1. Fint med oppdatering fra deg igjen om din gode måte å starte advent på.
    Så fantastisk å se flere av videoene med Johannes. Han er jo helt proff - Fantastisk gøy å se.
    Ha en velsignet god adventstid.
    Nå er det 10 år siden jeg startet blogg. Hvis du finner det eneste jeg skrev i 2013, så er det et juledikt til deg :-)
    "MinsteBrorKlem"

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Minstebror. Så hyggelig å høre fra deg igjen. Gikk inn og leste ditt aller første innlegg og det var virkelig et nydelig juledikt. Takk for at du delte det med meg nå :) Samtidig ble jeg litt nysgjerrig på min egen blogg og oppdaget at jeg startet denne i 2011. Som tiden går, og det har skjedd en del endringer siden da :) Velsignet adventstid til deg også!

      Slett