søndag 10. desember 2023

Deilige adventstid

 

Det er noe med å ha en rolig morgen innimellom. Tusle rundt i koseklær, ha god tid til morgenkaffen og være til stede i eget selskap. 

Hadde planlagt en sånn start på dagen i går, men det skar seg loddrett. I stedet ble det en dobbel cappuccino og en bolle på Deli de Luca mens jeg var i farta. Forøvrig gratis begge deler siden det var siste stempelet på kaffekortet mitt 😊  Dama i kassa påpekte at det nok ville lønne seg for meg å kjøpe en kaffeavtale der i stedet for stempelkort og det har hun nok rett i. Det hender jeg er innom, liksom.....

Men tilbake til i dag, 2. søndag i advent, den beste tiden på hele vinteren. Det er vel en kjent sak at jeg elsker advent og jul, og jeg er så FOR å markere det og gjøre noe ut av det. Synes det er litt pes å pynte huset til jul, men når jeg først har gjort det går jeg med en godfølelse hele adventstiden. 

I år er englekoret mitt ekskludert fra julefeiringa. De ligger fortsatt nedpakket i en plastkasse på loftet, og der blir de liggende. Ble rett og slett litt lei dem. Men julekrybba, som vitner om hvorfor vi feirer jul, har sin faste plass på pianoet i stua. Gemalen kommenterte tørt da jeg begynte å finne fram julepynten, om han kom til å finne pianoet sitt i år.... Og det gjør han, siden englekoret er utestengt.. hehe.

I dag har jeg planer om å lage sylteflesk som skal stå og godgjøre seg et par dager i lake. Det hører julen til. Og så blir det en stor porsjon kjøttkaker som skal fryses ned til senere bruk. Er bare å brette opp armene når den rolige morgenstunden min er over.

Jeg har lest juleevangeliet de siste dagene og det som slår meg aller mest er det som englene sier når de ærer Gud etter å ha gitt budskapet til gjeterne: "Ære være Gud i det høyeste og fred på jorden, BLANT MENNESKER SOM HAR GUDS VELBEHAG" 

Gud har behag i oss mennesker, så gå ikke rundt og tro at Han er sinna på deg, at du ikke er bra nok for Ham eller at alle andre har en høyere rang hos Ham enn du har. Gud ser på deg med velbehag.

Ha en riktig fin adventssøndag.

Bibbiklem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar