torsdag 19. september 2013

Å kjøre tur med mannen

Jeg liker å kjøre bil sammen med Mannen. Ikke sånn "kjøre bil til butikken for å handle og hjem igjen", men lange bilturer der vi får tid til å prate og bare være sammen.
Det har blitt litt lite av sånt den senere tid, og jeg har savnet det. Derfor var det ekstra koselig nå sist søndag, da han foreslo vi skulle kjøre og ta oss en middag på et trivelig sted i Sverige. Ja, vi visste jo egentlig ikke hvor trivelig det var, for vi hadde aldri vært der før. Men vi bestemte oss for å stole på venner som hadde anbefalt stedet for oss. Var "bare" i underkant av 9 mil en vei... :) Men pytt pytt, det var jo tross alt søndag, og Mannen hadde lyst å gjøre noe hyggelig.

Bildet er fra en annen kjøretur, som jeg gjerne skulle tatt om igjen.....
Det er virkelig koselig å kjøre sånn. Da slapper jeg av, har tid til å skravle om løst og fast, tulle og tøyse litt, og glede seg til å komme fram og få et bedre måltid sammen.
Det var bare det at når vi til sist kom fram, viste det se at nettopp dette stedet var leid bort for helgen..... Som om det var første gang at vi har opplevd noe sånt... :-)

Men vet du hva, jeg ble egentlig ikke så lei meg. Vi fikk oss noe "mat" et annet sted. Mat i anførsel fordi det slett ikke smakte særlig godt, -men det mettet. Men den tiden vi bare kunne sitte i bilen og prate og ha det trivelig sammen, veide opp for det måltidet vi ikke fikk. Det er så lett å glemme å ta tid til sånt i hverdagen. Å ta tid til å bare ha fokus på "oss".

Men likevel, jeg tror nok at vi neste gang kommer til å ta en telefon og sjekke at det er åpent :-)

3 kommentarer:

  1. Den andre turen, var den i USA? Ligna på ett sted jeg har vært der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes! I nærheten av New Orleans. Jeg elsker USA :)

      Slett
    2. Jeg har ikke vært på vestkysten, men kjørte Florida opp og ned i fjor, HÆRLIG!

      Slett