tirsdag 27. august 2013

Takknemlighetsliste på en tirsdag

Når man fokuserer på velsignelsene blir livet rikt. Hvis man derimot fokuserer på det man mangler, det som er vanskelig og negativt, blir livet deretter.


Jeg har veldig mange ting i livet å være takknemlig for. Her er lista mi:

  • Min største glede er familien. Mann, barn, svigerbarn og barnebarn. De gir mening til hverdag og høytid, de varmer hjertet mitt og får meg virkelig til å kjenne at jeg lever.
  • Pappaen min. At han kom seg igjennom sist vinter med livet i behold og at jeg jevnlig kan ringe og skravle med ham om alt og ingenting.
  • Resten av familien i Nord-Norge og andre steder. Alle de store, og de små som jeg enda ikke har truffet. Med Facebook kan jeg være litt med i livene deres og holde meg oppdatert om store og små hendelser. 
  • Svogere og svigerinner og resten av familien her i distriktet. Og familien i Canada, som jeg har kontakt med på Facebook. Håper jeg kan få treffe dem en dag :-)
  • Venner. Har noen få helt nære, som betyr veldig, veldig mye. Og så er det en del flere som har stor plass i livet mitt og som tilfører livet masse glede og varme.
  • Jeg har alt jeg trenger og mere til. Eneste grunnen til at jeg kan lure på hva jeg skal ha på meg er at jeg har så mye å velge i. Og eneste grunnen til at jeg overhodet trenger å lure på hva jeg skal ha til middag er at fryseren er fylt opp av mat i alle varianter.
  • Jeg har god helse. Litt "vondter" her og der gjør at jeg skjønner at jeg må holde kroppen min i gang, noe som igjen gjør godt både fysisk og psykisk.
  • Kameraet mitt er jeg veldig takknemlig for. Det får meg ut i skog og mark, får fram kreativiteten og gir meg mulighet til å formidle saker og ting.
  • Bilen, som tar meg dit jeg vil.
  • Båten og motorsykkelen, -gode rekreasjonsredskaper :)
  • Gode naboer. Det er gull verdt!
  • Jobben min. Selv i tider med mye mas og kjas er jeg veldig glad for jobben.
  • Er også veldig takknemlig for det lille huset vårt ved skogen. Er bare å ta på seg joggeskoene og åpne ytterdøra, så er jeg ute i naturen. Elsker det!
  • Det er mye mer. Småting som betyr så mye for meg. At jeg innimellom kan kjenne saltvannslukta fra Skjebergkilen når vinden står i riktig retning. At det vokser skjønne bringebær rett ved eiendommen. Grillkroken med alt hva den inneholder.
Men over alt dette, aller mest takknemlig er jeg for at jeg har Herren i livet mitt. At Han på en merkelig måte forvandlet meg fra en fryktelig sjenert og usikker jente til en modig kvinne på veldig kort tid. At Han førte en helt ny dimmensjon inn i livet mitt, omsluttet meg med en ubeskrivelig kjærlighet og trygghet, og gav meg en smak av himmelen. Og at det ikke bare var en engangsforeteelse, men noe som fortsetter og fortsetter og fortsetter. Og Boka hans er min aller kjæreste eiendom. Den gir meg åndelig mat og påfyll på en uforklarlig måte.

Jeg har rett og slett utrolig mye å være takknemlig for!

Er det sånn for deg også?

2 kommentarer:

  1. Ja her var det ei lang og flott liste av
    ting å være glad for. Vi har vel alle
    mange ting å glede oss over visst en bare
    tar seg tid til å tenke over det.
    Ønsker deg en herlig kveld :)

    SvarSlett
  2. Så flott. Vi må ikke glemme å være takknemlige - hver dag :)

    SvarSlett