mandag 26. august 2013

Passion for ost

Det er lov å la seg friste....


Etter å ha gått med abstinenser etter et skikkelig ostemåltid i flere dager lot jeg meg friste til å dra til sentrum på lørdag og sjekke ut bodene under Sarpsborgmarken. Jeg er veldig glad i forskjellige oster med div tilbehør og hadde planer om å svi av noen kroner.
Det ble det imidlertid ikke noe av. Det var stort sett bare tørre oster, som jeg ikke er så glad i, og til priser som gjorde at lommeboka protesterte høylydt.
 

Det endte med at Rema fikk pengene mine i stedet, og jeg fikk dekket ostebehovet. Men noen fine bilder ble det da, og det er alltid sånn stemning med boder og div gateselgere i gågata og på torvet. Minner meg om hvordan livet var før alle kjøpesentrene kom.
 
Ost er en av mine gleder i livet (har MANGE gleder). Kan takke min svoger for det. Vi var på ferie i Frankrike for mange år siden og svoger tok helt av på ostemarkedet. Kjøleskapet på hytta ble fylt med de mest illeluktende oster, og jeg tenkte at fyren kunne umulig være vel bevart. Men så stod vi opp til ferdigdekket frokostbord, -rykende ferske bagetter og OST. Illeluktende ost! Og mye annet godt. Men da oppdaget jeg at jo verre en ost lukter, jo bedre kan den faktisk være. Jeg ble hekta!
 
Det er jo ikke akkurat slankemat, da, så jeg må være litt forsiktig. Men innimellom slipper vi tømmene i ostedisken på Nordby, og da nyyyter jeg :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar