torsdag 13. september 2012

Vær positiv og sterk

Vi mennesker er veldig forskjellige når det gjelder hvordan vi reagerer på ting.

Før gikk jeg rundt og hadde dårlig samvittighet fordi jeg syntes jeg reagerte så rart når jeg hørte om leie ting, og lurte noen ganger på om jeg var helt kald i forhold til andre menneskers motgang og smerte.

Nå har jeg imidlertid lært reaksjonsmønsteret mitt å kjenne og har forstått at jeg er et menneske som trenger litt tid på å ta ting inn over meg. Og når jeg først har tatt det inn, har jeg også lært at det hjelper ingen at jeg går rundt og er lei meg, så jeg bringer det heller videre til min Far i himmelen. Når jeg innfor Ham kan få slippe ut smerten på vegne av et annet menneske, kjenner jeg at jeg er på rett plass.


Alle får vi våre motganger og medganger i livet, men uansett hvem vi er eller hva vi gjør så har det vist seg at mennesker som er positive kommer lettere gjennom motgang enn de som gir etter for fortvilelsen.

Min morgenhilsen i dag er derfor følgende: Uansett hvordan du har det i dag, -se etter det positive, let etter det positive og fokuser på det positive.

Stor torsdagsklem fra Bibbi





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar