torsdag 13. september 2012

Bør kanskje passe kjeften min litt

Det er ikke lurt å spørre folk om de skal bli besteforeldre før man har sett ordentlig på dem.....! Det kan bli direkte pinlig, spesielt når det viser seg at vedkommende egentlig venter sitt aller første barn... HUFF! Da jeg skjønte hvilken blunder jeg hadde gjort fikk jeg det utrolig travelt med å prate. Prate og prate og prate. HUFF igjen!

Men alle mennesker har vel en liten tabbekvote, har vi ikke? Jeg håper bare at vedkommende ikke ble fornærmet, -eller lei seg for den saks skyld. Det er i alle fall sikkert at heretter skal jeg SE ordentlig på folk før jeg stiller sånne spørsmål.

Ordene våre kan vi aldri ta tilbake. Når de først er sagt lever de sitt eget liv. Noen ganger er det bare ord som er der og da, men andre ganger kan ordene bli branner som setter store ting i gang, på godt og vondt. Derfor er det så viktig at vi bruker ordene våre med omhu. At vi ikke slenger rundt oss med ord som skader eller sårer andre, men heller lar positivitet og omtanke for andre være det som strømmer ut av munnen vår.

Er du ikke enig? Klart du er enig :))


Nå skal jeg brette opp armene og prøve å få litt orden på kjelleren her. Har fått inn noen store og romslige hyller, så nå har jeg plass til å lagre alt tull og tøys jeg tar vare på :)

Det blir nok sikkert en del som går i søpla i dag også. Hva skal man egentlig med ting man ikke har brukt på flere år???? Er litt vanskelig å skjære helt inn til benet når man rydder, men jeg skal gjøre mitt beste.

Nyt kvelden, kjære deg. Du fortjener sikkert å sette deg ned med en god kopp kaffe og slappe av litt. LITT ro må man ta seg tid til, det trenger vi alle sammen.

Snakkes!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar