tirsdag 11. september 2012

Kjolemareritt

Nå har jeg satt meg i godstolen, lagd meg en STOR kopp te og stjålet tre mariekjeks av barnebarna, så nå er jeg klar for en liten skrivestund :)

Etter jobben i dag tok jeg meg en runde i et par kjøpesenter, i håp om å finne en snerten kjole til to forestående selskaper vi er invitert i.

Hjælpes meg, sier jeg bare, - det er litt av et prosjekt. For det første er jeg snart 49 år og føler ingen behov for å vise mest mulig bar hud, og for det andre har jeg slett ikke sansen for alle de "babydoll" kjolene som henger rundt i butikkene nå. Og for det tredje kjenner jeg at jeg kan bli en smule irritert når betjeningen på død og liv skal prakke på meg sånne kjoler som jeg har sagt at jeg IKKE skal ha.
Mulig jeg er en vanskelig kunde, men tror egentlig ikke det. Bestreber meg på å være blid og høflig, men selv om jeg ikke alltid vet nøyaktig hva jeg vil ha, vet jeg veldig nøyaktig hva jeg IKKE vil ha. Og det formidler jeg, slik at de slipper å bruke av min og deres tid på akkurat de plaggene.....:)

Var ikke denne prikkete veldig fin da....???  :)
LIKEVEL er det akkurat DE plaggene de kommer med igjen.... Og når jeg påpeker at jeg synes en kjole er litt i korteste laget grynter de litt og mumler sånn halvhøyt at "du skal vel ikke ha en kjole som går nedenfor kneet,vel???" Som om det ikke er forskjell på lårkort og nedenfor kneet....Akk ja sann!

Okey, jeg gav opp. Tror jeg! Skal i alle fall ta et lite dykk i gamle klesreserver og se om jeg kan finne noe som er forholdsvis tidløst og som kanskje kan freshes opp på en enkel måte. Jeg bruker kjoler så sjeldent at de jeg har, neppe har vært på mer enn to eller maks tre ganger. Sløseri, i grunnen! Og da er det ekstra dumt å gå og kjøpe noe nytt igjen, som også bare blir hengende i skapet. Skal heller vente til en annen stor anledning, til våren :)

Nå skal jeg prøve å gjøre litt nytte for meg her hjemme. Trengs det også. En liten ryddesjau.
Ha en super flott tirsdagskveld, kjære deg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar