søndag 4. juni 2017

På høyden i Everglades

Ferie er GØY!
Det er også gøy å komme hjem og se gjennom alle bildene man har tatt og se om det finnes noen blinkskudd der. Bildene i dag er fra Everglades nasjonalpark i Florida. Det er bilder av Everglades wildlife, en drøm for en som meg, som elsker å ta bilder av fugler og dyreliv.

Det var VARMT, det var fuktig, og selv med mengder av insektsspray ble det mange bitt. Veldig beroligende når guiden vår fortalte at i Everglades er det ikke først og fremst alligatorene du skal frykte, men myggen......


Det var mange av dem!



Det var flere som misunte meg zoomen den dagen :)






Det er utrolig moro å få oppleve sånt på nært hold. Vi har besøkt Everglades før og det er garantert et sted jeg kunne tenke meg å dra tilbake til senere også. Men å vasse rundt i sumpene på egenhånd gjør jeg IKKE. Dette var under trygge forhold med en guide som forklarte oss tydelig hva vi kunne gjøre og hva vi ikke kunne gjøre.

På høyeste punktet i Everglades, -et utsiktstårn.
Fikk også en tur med luftbåt. Veldig artig å suse gjennom sumpene i høy hastighet for deretter å tøffe sakte avgårde og se alligatorene svømme rundt båten.



Det er alltid godt å komme hjem igjen, heldigvis, men jeg er fristet til å hente fram ullsokkene som jeg la vekk før vi dro. Litt stor overgang fra 32-38 grader til 12 som det er i dag.

Nå skal jeg roe ned i pinsen, prøve å få jetlaget ut av kroppen og sørge for å være klar for jobb igjen til tirsdagen.

Ha en riktig god pinse!

Bibbiklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar