onsdag 10. mai 2017

Motehater

Ja, det er meg, det. Selverklært motehater.
Det irriterer meg så borti natta at det sitter noen et eller annet sted og bestemmer at "i år skal vi bruke sånne klær", og så tjener de rått på at butikkene kun tar inn de moteriktige klærne, og dermed tvinger folk til å bruke dem.....

Ok, du skal få en forhistorie til dette utbruddet mitt. Jeg var på et kjøpesenter i går for å kjøpe meg en collegejakke. Ikke treningsjakke, men samme type, bare litt finere. Det hadde jeg sett for meg. Har jo hatt noen sånne tidligere som jeg har vært veldig glad i. Piece of cake, trodde jeg. Men det var det ikke. Alle sånne typer jakker var nå 10 cm kortere og mye videre. Jeg klarte rett og slett ikke å oppdrive en slik jakke med normalt utseende, bortsett fra de grå og svarte som gjerne brukes til trening.
Jeg vet at dette ikke er verdens undergang og at verden står overfor mye større kriser enn dette. Men det er bare så fryktelig irriterende. Det gjelder jo ikke bare jakker, men mange typer plagg. Har dere f.eks oppdaget at strikkajakker ikke har knapper lenger? Og at de som regel svinger UT fra midten. Har man ikke timeglassfigur fra før så får man det i alle fall ikke med sånne klær.

Her om dagen leste jeg at det nå er moderne med glidelås på baken på jeansen, og at glidelåsen helst skal være åpen. Jentens svar på saggebukser, tenker jeg. Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å fatte at noen vil gå med sånt, men så skal det jo også sies at jeg har rundet 50 (for noen år siden....)

En gang i blant kan jeg finne noen plagg jeg liker, men da kan du være sikker på at de er ekstremt utringet, enten foran eller bak. Eller gjennomsiktig. Jeg har i grunnen ikke så veldig behov for å vise fram verken valker eller noe annet. Sånt kan fint få lov til å være skjult bak klærne..... :)

Kanskje jeg er sær, men er det for mye å be om at i alle fall NOEN kan selge noenlunde normale klær. Sånne helt vanlige klær, uten masse dilldall, for de som måtte like det.

Kjære leser, hvis du vet om en butikk som selger vanlige collegejakker med glidelås og fine farger, kan godt ha hette og være litt INNsvinget i livet, så vær så snill og innta kommentarfeltet mitt. Da kommer jeg sannsynligvis til å hamstre for å ha i årene framover.

Bibbiklem  

3 kommentarer:

  1. Nå er vel ikke jeg den helt rette til å svare siden jeg ikke kan fordra å handle klær og det er noe jeg gjør når jeg absolutt må (og da ber jeg vår Herre om hjelp). Men jeg vet at Stormberg har et merke som heter Steindalen og det er college jakker, noen av fargene synes jeg er veldig knalske, men modellen/fasongen er veldig ok.

    Ellers har jeg aldri vært opptatt av mote, jeg er mer opptatt av å finne hva jeg liker og passer. Og har vært med på at det kan gå to-tre år uten at jeg finner særlig jeg liker i butikkene... Tenker også at hvis man "MÅ" ha alt det nye hele tiden så har man kanskje ikke helt funnet seg selv...

    Håper det er mange fine dager og gode stunder hos deg. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Cecilie. Skal sjekke ut den. Ser fin ut på nettet i alle fall :)

      Slett
  2. Meget godt skrevet dette, er nemlig motehater selv.

    SvarSlett