lørdag 6. mai 2017

Kaffeprat på en lørdag

Noen ganger er det helt allright. Helt allright å nyte formiddagen i solveggen. Vaskehjelpen tar hånd om klesvasken (Miele, heter hun) og jeg har bestemt meg for å ta et par tre timer i ro og mak før jeg går i gang med å sortere klær og rydde litt i klesskapene. Kjenner behov for å pakke vekk ulltøy og votter nå, og satser på at Kong Vinter har gjort seg ferdig for denne gang.

Har lagt ei krevende arbeidsuke bak meg og etter sånne uker blir alt det nære og kjære veldig dyrebart. Jeg er så uendelig takknemlig for alle jeg har i livet mitt, -familie og venner, trygghet og nærhet. Og gode kolleger. Det er så viktig å se hva man har og være takknemlig for det, og ikke ta våre nærmeste for gitt. I min bransje blir vi daglig påminnet om at livet er skjørt og at alt kan forandre seg på et øyeblikk.

Etter det forrige innlegget mitt må jeg kanskje presisere at jeg sitter ikke her ute i Skjeberg og gråter over skogen som ble borte. Neida! Faktum er at jeg har fått et fantastisk fugleliv rundt dørene. Masse fugler jeg aldri har sett her før og du kan tro jeg koser meg. Har hengt matstasjonene foran kjøkkenvinduet igjen og jeg kjenner glede langt inn i hjertet for hver ny fugl som dukker opp.
Enda morsommere er det med ekornet. Vakre Nøtteliten har blitt mye tryggere og kommer og spiser frø under kjøkkenvinduet nå. Den eneste ulempen med det er at han trigger jaktinstinktet i de to kattene våre. Jeg håper bare han overlever! Normalt er kattene ganske late og gidder ikke å jakte så mye lenger, men det skjer noe med dem når de ser Nøtteliten.


Jeg fikk en herlig katalog i posten i dag. Før pleide jeg å få kataloger fra Ellos, Sparkjøp og Ikea, men det gidder jeg ikke lenger. Bortimot totalt uinteressant. Men når katalogen fra Home & Cottage kommer er det nesten så jeg blir litt andektig.... :) 
Da må jeg lage meg en kopp espresso og koble ut alt annet for en stund.


Jeg vet ikke hva det er med Home & Cottage som treffer meg så veldig, men jeg ELSKER den butikken. I Sarpsborg begynner de å bli kjent med meg nå, tror jeg. Jeg kan gå der i lange tider og bare NYTE synet av alle de fine tingene. Og bildene i katalogen deres er så flotte og stemningsfulle at jeg som fotoentusiast henger meg skikkelig opp i det visuelle og måten de tar bilder på. 
Ja, kall meg gjerne rar, men sånn er det.
Tenk å kunne innrede hele huset i Home & Cottage stil! Gemalen hadde nok gått fra konseptene om jeg hadde begynt å dra inn i huset de møblene jeg VIRKELIG liker. Vi har litt ulik smak, men det lever jeg godt med. Kan heller kose meg med å drømme meg litt bort innimellom. Det er helt gratis og fullstendig uten begrensninger.... Fantastisk at Vårherre har utstyrt oss med evnen til å drømme. Gjett om jeg er glad for det!

Men nå får jeg si takk for praten og prøve å få gjort litt husmorsysler også. Og bare for moro skyld vil jeg avslutte med et bilde av den enøyde katten jeg traff på Rhodos i fjor. Stakkars, lurer på hva han har vært utsatt for....


God helg!

Bibbiklem

1 kommentar: