fredag 21. februar 2014

Bird party

Det har blitt et yrende fugleliv utenfor vinduet mitt. Gjett om jeg koser meg? Da sønnen min kom med en liten kommentar i går om at "jeg visste ikke at du var så interessert i fugler", måtte jeg le litt for meg selv. Det var mye jeg ikke var interessert i før jeg fikk kameraet mitt. Egentlig er det helt utrolig at verden kan bli så ny og interessant bare fordi man får en kameralinse å titte gjennom.


Men tilbake til fuglene. Visst er de interessante. I dag har jeg på 30 cm avstand studert en liten kjøttmeis mens han spiste frokosten sin. Fasinerende å se hvordan han fikk skallet av solsikkefrøet og hakket i seg det som var inni. Merkelig at han ikke så meg på andre siden av vindusruta... Han var også veldig systematisk. De frøene som var litt harde eller som han ikke likte, kastet han bare rett og slett ut av kassa. Og så ryddet han vekk alle skallene han hadde fjernet. Plukket dem opp og kastet dem på bakken. Artig!


Jeg har vært på Jysk og kjøpt meg en barkrakk, slik at jeg sitter godt og har fin utsikt til foringsplassene ved vinduet. Kameraet ligger lett tilgjengelig på kjøkkenbenken og jeg nyter hver stund jeg kan sitte her. Mye bedre underholdning enn OL på tv :-)



Men nå må jeg komme meg avgårde på jobb. Tror ikke at "klarte ikke å rive meg løs fra fuglene" er en god nok unnskyldning til å bli hjemme :-)

God helg til deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar