søndag 2. desember 2012

Hund eller kamera, samme nytten

Det er med kamera som med hund, - det tvinger deg ut.

Å våkne til DEN flotte vinterdagen i dag var en fryd. Jeg hoppet rett i utedressen og la til skogs, med kameraet rundt halsen, selvfølgelig.

Jeg har fleipet med min kjære noen ganger når han har ønsket seg en ny forsterker eller annet musikkutstyr, og sagt at han har fryktelig dyre interesser. Jeg merker nå at de steinene jeg har kastet er i ferd med å vende tilbake til meg selv. Du verden som jeg ønsket meg et makroobjektiv i dag, -og en skikkelig zoom står også høyt på ønskelisten. Snakket vi om dyre interesser....... :)

Jeg ser ting rundt meg med nye øyne etter at jeg fikk kameraet. Jeg ser detaljene på en helt ny måte. Ta en liten titt på noen av bildene mine fra i dag, så skjønner du hva jeg mener.


Tvetervannet var i ferd med å fryse til, og det var fantastisk vakkert i vannkanten i dag. Naturens eget kunstverk. Der krabbet jeg rundt på alle fire i 12 kuldegrader, og kunne ikke hatt det bedre :)



Ikke sant det finnes fantastisk detaljer når man begynner å studere det på nært hold? Selv blir jeg helt oppslukt av sånt. Jeg har ikke ord, rett og slett.


Og når vi snakker om is.....her er det visst noen som har vært ute på glattisen :


Mon tro om det er en av mine puser som har sklidd rundt på isen....?

Hadde bare lyst å dele med dere noen av min gode opplevelser fra i dag tidlig. Vinteren er vakker, når man bare legger merke til detaljene.

Håper din søndag er god der du er. La ikke frosten ta humøret fra deg. Spre heller varme rundt deg ved å være en giver, både i ord og handling. Da vil aldri frosten nå inn i hjertet ditt :)

En stor klem fra ho Bibbi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar