tirsdag 4. desember 2012

Menn, kvinner og duppeditter

Jeg har alltid ertet gemalen litt for hans sans for duppeditter. Selv om jeg ikke helt skjønner vitsen med elektrisk salt og pepperbøsse m/lys, så må jeg innrømme at jeg synes det er litt koselig at han anskaffer sånne litt spesielle ting.

I stor grad tror jeg duppeditter er en mannegreie. Jeg ser det i butikken også, og som selger er jeg ganske bevisst på det. Ei rund lampe med en kule i midten som du kan heise lampa opp og ned med, er en grei sak å selge til menn. De fleste lar seg fasinere av sånne detaljer. Det er den lille ekstra muligheten, som gjør at den blir spesiell.

Duppeditter er på mange måter et resultat av et overflodssamfunn. Mye av det er helt unødvendige ting som vi godt kunne klart oss uten, men de gir litt krydder i tilværelsen, ikke sant?

Jeg vet ikke akkurat hvor grensen går for hva som er duppeditter og hva som er nødvendige ting, men jeg har en sterk følelse av at jeg også, selv om jeg ikke er mann, begynner å få sansen for visse duppeditter. Har gått i 6 uker og gledet meg til å få iPhone5, og når jeg har nevnt det for enkelte venninner klarer de ikke å skjønne at det er noe å glede seg til. Har t.o.m ei super venninne som byttet ut sin iphone med en gammel nokia........for det er jo bare en telefon :))


Det var akkurat sånn jeg tenkte også. Ville bare ha en tlf jeg kunne ringe og sende mld med. Trengte ikke kamera (!!!) i den engang! Men så kjøpte gemalen en ny mobil til meg, med kjempebra kamera, og først DA oppdaget jeg gleden med all den flotte teknologien. Han kan takke seg selv for at jeg har fått dyre interesser :))

For et par år siden byttet jeg ut min gamle bærbare pc med en Mac, og dermed oppdaget jeg også et hav av muligheter. Det jeg før så på som unødvendige duppeditter er i dag ting som gjør praktiske ting mye enklere for meg.

Jeg har fått iPhonen min nå da, men mobiloperatøren har sendt meg feil simkort, så jeg må vente enda et par dager før jeg får tatt den i bruk.....En ting er å vite at jeg får en iPhone om 6 uker. Noe helt annet er å vente på et simkort i to dager når jeg allerede har fått telefonen.... Tålmodighet er et viktig stikkord her!

Akkurat nå har jeg glemt hva det ordet betyr !






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar