lørdag 21. desember 2013

Gjøre-klar-til-jul-dag

Jammen har det blitt lørdag, og jeg sitter og spiser frokost litt senere enn vanlig. Det gjorde godt med et par timer ekstra i senga i dag, og ekstra godt er det å ligge under dyna når det blåser og regner som bare juling ute.
Men du vet, jeg har ikke råd til å tillate meg altfor mye avslapning sånn rett før jul. I dag er for meg den store "gjøre-klart-til-jul-dagen", så det er nok å henge fingrene i. Likevel er det godt å starte litt rolig, -jeg blir forferdelig tung å ha med å gjøre hvis jeg ikke får "gå meg til" litt på morran. Eller for å si det litt mer brutalt og rett ut: jeg er fryktelig morragretten og er ikke til å være i hus med hvis jeg ikke får tid for meg selv før jeg starter dagen ordentlig :-)

Kan se tilbake på en riktig så fin uke, fylt med noe stress (det er ikke fint), julebord med ledergruppa for "Bønn for Sarpsborg", som er gode og nære venner, julegavelevering og sushikveld hos sønn og svigerdatter i Oslo, og tre dager på jobb i Jølstad begravelsesbyrå. Har alltid masse energi når jeg kommer hjem derfra. Det gir så mye tilbake. Når en går inn i andre menneskers tunge dager får en også litt perspektiv på eget liv, og jeg kjenner veldig sterkt på en takknemelighet for hvor godt jeg selv har det.

Men nå er jeg klar til å brette opp armene, finne fram støvsuger og microfiberkluter og gjøre livet uutholdelig for hybelkaninene. Motiveres av å tenke på DEN følelsen jeg sitter igjen med etterpå... :-)

2 kommentarer:

  1. Her har den nye jule cd-en alt gått etpar runder mens jeg har
    ryddet og prøvd å finne plass til juletreet. Har stort hus, men
    to små stuer i første etg. Og i løpet av siste år er det kommet
    inn en sofa til i stua. Noe som gjør det til en stor utfordring å
    få plass til det vide juletreet mannen fant. Må nok kappe noen
    grener for å få det på plass.
    Ellers må det vaskes og ryddes litt mer før jeg er fornøyd.
    I morgen blir det førjulstreff her med loppagjengen.
    Ønsker deg en velsignet god "gjøre-klart-til-jul-dag" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi styrer nok fælt i hvert vårt hus disse dager, vi damer. Men så blir det koselig da! Trivelig at du tok deg tid til å lese skriveriene mine midt oppi det hele... :-)

      Slett