søndag 22. desember 2013

Et rotehue trenger motivasjon.....

Har du også et rom som det stadig trengs å ryddes i. Ja, nå snakker jeg helt bokstavlig. Noen tenker sikkert at her ligger det nok en dypere mening når Bibbi snakker om rom som må ryddes, men i dag er jeg altså i det bokstavlige hjørnet. Ingen dype, underliggende funderinger :-)

Jeg har et sånt rom. Det er et rom som i utgangspunktet var ment å skulle være til glede for mor i huset. Med tiden har det imidlertid gått over til å bli et rom som gir meg hodebry og irritasjon.
Jeg inntok jenterommet da Maria flyttet ut. Der skulle jeg ha en skrivekrok, ha plass til en del hobbysaker, bøker og fotogreier, og selvfølgelig alle klærne mine, siden klesskapet på soverommet er i minste laget for to.

Dette kunne vært hos meg, men det er det ikke (foto lånt på bing.com)
Og joda, jeg koser meg veldig på det rommet, -de få gangene det er ryddig. For det har endt opp med å bli det rommet hvor jeg slenger alt jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av. Alle "kaste-eller-ikke-kaste" ting havner der, i påvente av en avgjørelse. Under panikkrydding, når noen plutselig ringer på døra og stua ser ut som en slagmark, havner det også mange ting der. Ting som av en eller annen grunn aldri finner veien ut igjen.

Nå sitter jeg her og prøver å motivere meg selv til å ta fatt på dette rommet. Det skal være ryddig til jul og tiden begynner å bli knapp. For å gi en situasjonsrapport fra siste gang jeg stakk hodet inn, så kan jeg si at alt av julegaver til familien befinner seg der inne. Pluss masse innpakningspapir og bæreposer fra butikker jeg har vært innom de siste ukene. Kvitteringer fra siste måneds bensinfyllinger, julegavekvitteringer, regninger og alskens papirer ligger i hauger på skrivebordet. Der befinner det seg også lommelykter, binderser (MASSE binderser....), hårstrikker, minst to bibler, en tjukk bunke papirer fra jobben ("S Å", du er delvis skyld i dette rotet!!!). Julekort som skulle vært skrevet, uleste nyhetsbrev fra div organisasjoner jeg støtter, bibelskolepapirer, en Spar Kjøpkatalog, lepestifter og negllakk og mye mye mye mye mer. Og jeg innser at jeg kunne ha ryddet opp i masse av dette på den tiden jeg har brukt på å fortelle om det......

Men poenget mitt er egentlig det spørsmålet jeg begynte med:
Har du også et rom det stadig trengs å ryddes i? Hvis du har det, vær så snill å fortell meg om det, for da slipper jeg å tro at det bare er jeg som er et sånt rotehue!

2 kommentarer:

  1. Du er nok ikke alene nei. Dessverre-eller?
    Jeg skal ikke starte med oppryddingen før utpå nyåret en gang.
    For det er alt for mye der inne til at jeg kan rekke det
    nå i tillegg til det jeg ellers skal gjøre.
    Håper du kom i mål :)

    SvarSlett
  2. Jeg har nok et slikt rom jeg også, men det er et eget rom i enden av huset med egen inngang - og veeeeldig bred dør som jeg åpner med fjernkontroll.
    Jeg har nok også veldig mye av det du skriver om i det rommet unntatt hårstrikker, lepestift og neglelakk. Og Spar-katalogen er byttet ut med Biltema-, Clas Ohlsson- og Jula-katalog.

    Og hvis det er noe trøst - jeg har ingen ambisjoner om å rydde det rommet til Jul eller på denne siden av nyttårsaften!

    SvarSlett