fredag 16. november 2012

Blogge eller ikke blogge

Det finnes dager innimellom da jeg tenker at jeg skal slutte å blogge. Bare stenge bloggen og bruke tiden til noe annet. Dette skjer gjerne i tider da jeg har litt for mye å gjøre, slik at det blir mangel på overskudd og skriveglede.

Det rare er at hver eneste gang jeg har gått med sånne tanker, har det dukket opp en oppmuntring fra en eller annen kant. En epost, en sms eller en telefon fra en eller annen som sier at de koser seg med bloggen min og at de blir oppmuntret av det jeg skriver. Da tenker jeg at det kanskje er meningen at jeg skal holde på likevel. Selv om jeg skriver mye vrøvel innimellom og slett ikke alltid leverer så seriøst stoff.


Kanskje er det nettopp denne blandingen av skjemt og alvor som gjør at noen synes det er greit å titte innom hos meg....? Ja, ikke vet jeg. Men jeg vet i alle fall at jeg behøver ikke å prøve å være noe annet enn det jeg er. Faller fort igjennom hvis jeg begynner å sammenligne meg med sånne flinke, intellektuelle bloggere som alltid har noe samfunnsnyttig å komme med. Synes det er så utrolig mange flinke folk der ute som virkelig vet hvordan de skal få ordene til å klinge fint.

Tror bare jeg får fortsette å kose meg med skrivingen, jeg, -og skrive det som faller meg inn. Og så får det være bra eller dårlig, -det er uansett et speilbilde av hvem jeg er og hva som rører seg i mitt liv.

Vil bare med dette si tusen takk til dere som har oppmuntret meg til å fortsette. Jeg blir glad når jeg hører at noen koser seg med det jeg skriver. Noen ganger har jeg ikke noe på hjertet og da kan det gå noen dager uten at jeg skriver noe. Andre ganger kan jeg skrive flere ganger samme dag fordi jeg har så masse å øse av. Men uansett ser det ut til at jeg blir her, - så dere får bare fortsette å titte innom når dere har tid og lyst.

Men nå er det natta her hos meg, så det er vel greit å få seg litt søvn. Har en hektisk dag foran meg i morgen: Julegaveshopping!

Stor nattaklem fra Bibbi


2 kommentarer:

  1. "Tror bare jeg får fortsette å kose meg med skrivingen, jeg, -og skrive det som faller meg inn."

    Når det faller kommer det vell fra oven... Har du noen gang hørt om noe som faller oppover? :P tihi

    Stor klem i nattetimene fra Ginemor

    SvarSlett
    Svar
    1. Sant det, Gine :)) He he, morsom du... :)

      Slett