fredag 26. oktober 2012

Værfast!

Så sitter jeg her da. Værfast på Mo. Det skal ikke være så enkelt, visst. Men jeg er glad at det er her jeg sitter, og ikke i et kaldt venterom i Jektvika.... (men da hadde jeg ringt til Randi...hehe)

Har hatt to fine dager sammen med pappa. Har kost meg skikkelig. Og så har jeg sovet fantastisk godt hos våre venner, Elsa og Otto, og nydt godt av deres gjestfrihet på mange måter.

Ho ville ikke i dag....
I ettermiddag skulle jeg altså reise videre til Storselsøy. Visste at det var meldt sterk storm, og etter å ha tatt noen telefoner fikk jeg vite at begge hurtigbåtene var innstilt, men ferga skulle gå. Satte meg på bussen og forberedte meg mentalt på en laaang fergetur i skikkelig drittvær. Skulle bytte buss på Stokkvågen, og der fikk jeg tilfeldigvis høre noen snakke seg imellom om ei ferge som var innstilt, så jeg blandet meg inn i samtalen og fikk bekreftet at begge fergene jeg skulle med var innstilt. Gjett om jeg var glad for at jeg fortsatt var på Stokkvågen og at bussen tilbake til Mo fortsatt stod der!!!!


Har tigget meg til ei ekstra natt hos mine venner. Var deilig å komme tilbake hit etter tre timer på bussen, ta en varm dusj, få på seg jobbebuksa og sette seg ned med en stor kopp te. Er litt usikker på hva jeg gjør videre, men kanskje jeg reiser utover i morra. Vi får se. Jeg får i alle fall en ekstra dag sammen med pappa, og det er jo trivelig.

Nå skal jeg bare sitte her og slække til husets folk kommer hjem. Så blir det vel litt skravling og sannsynligvis en tidlig kveld. I alle fall på meg.

Ønsker en god fredagskveld til alle dere som titter innom. Når jeg ser på facebook får jeg helt vann i munnen av alle gode saker dere driver og spiser i kveld....hehe.

Klem fra Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar