torsdag 25. oktober 2012

Nå snakker vi!

Jeg skrev noe om at jeg skulle ut og reise, og på Facebook antydet jeg vel at det var et eksotisk reisemål..... :) Alle steder er jo egentlig eksotisk for noen, kommer bare an på hvor i verden du kommer fra.

Nå er ikke akkurat Nord-Norge så veldig eksotisk for min del, men det er i alle fall dit jeg er på vei. Til vind, snø og slaps. Men det er ikke været som er det viktigste med denne turen. Gleder meg veldig til å få hilse på pappa, som har ligget flere uker på sykehus uten at jeg har fått besøkt ham. Selv om vi har snakket på telefonen nesten hver dag, skal det bli riktig koselig og sette seg ned og skravle face to face:)

Strekningen Oslo-Trondheim var nokså kip. Å sitte på nattoget og sove, med folk tett innpå seg, synes jeg ikke så mye om. Dessuten var det en gjeng med polakker som ikke skjønte at det gikk an å holde munn midt på natta. De skjønte heller ikke at det ikke var lov å røyke på doen, selv om et stort bilde av en sigarett med rødt kryss over burde fungere på alle språk. Men jeg sov vel to-tre timer på morrakvisten, og det gjør susen, det :)


Nå derimot, har jeg det som plommen i egget. Har snakket med konduktøren, så jeg får beholde to seter alene helt fram til Mo. Komfortvogn med aviser, internet og så mye cappucino og kakao jeg orker å drikke :) Nå snakker vi!!! Og så har jeg knekkebrødpakka mi da, og kaviaren og salamipølsa som Hans-Erik sendte med meg. Og for ikke å snakke om sjokoladen...hehehe.


Ute er det et skikkelig rufsete vær. Kjenner jeg er ikke helt klar for vinteren enda, man må man så må man....

Traff på en gammel kjenning i Trondheim, som jeg ikke har sett på mange år (Ingalill, jeg tror kanskje du kjenner ham....) Vi skal med toget til samme sted, og faktisk overnatte hos de samme folka. Alltid koselig å treffe på kjenninger, og flyplasser og togstasjoner er gjerne steder man støter på folk man kjenner. I alle fall predikanter og musikere :)

Men nå skal jeg innta litt åndelig føde også, i form av Troens Bevis og Norge Idag. Jeg koser meg her jeg sitter, og tror at fem timer til på toget skal gå veldig bra....

«Neste stasjon Verdal. Avstigning på venstre side»

Vi snakkes!

Stor reiseklem fra ho Bibbi

PS: Dette ble egentlig postet kl 10.30, men med ustabilt nett på toget, ble det ikke postet likevel.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar