mandag 8. oktober 2012

Joggemusikk

Én ting har jeg lært: det er slett ikke likegyldig hva slags musikk man har på øret når man er ute og løper!

Glem Johnny Cash i den sammenhengen!!! Samme hvor bra artist han var, er sangene hans så triste at jeg rett og slett begynte å grine. Ja, jeg vet at jeg er av den sensitive typen som har veldig lett for å leve meg inn i tekster og historier, men du store min så deprimerende det ble når man skulle prøve å holde pulsen oppe. Her var det en salig blanding av ødelagt kjærlighet, fengselsopphold og mord. Ikke noe som akkurat spriter en opp, for å si det på den måten.

Skjønner at jeg må lage meg nye spillelister.....Nå har jeg rotet i gamle cd-plater og funnet fram en evig favoritt: Mark Farner. Når husarbeidet noen ganger går tregt, hender det jeg finner fram denne og setter den på full guffe. "Love from above", "Attitude of gratitude" osv er låter som får opp farta, har et positivt budskap og som gir en "uplifted spirit".

Til tross for deprimerende musikk hadde jeg i dag min beste treningsøkt ever. Har aldri løpt så lenge uten pause som jeg gjorde i dag, og jeg hadde masse overskudd. Tror min 49 år gamle kropp fungerer best med to skikkelige økter i uka. Når jeg løper annen hver dag kjennes kroppen tung og vil ikke lystre, men lar jeg det gå tre dager mellom hver tur er det bare en lek i forhold. Da klarer jeg å ta ut mye mer og gleder meg også mer over treninga. That's me.

Har dere forslag til gode joggelåter tar jeg imot med STOR takk :)




4 kommentarer:

  1. Köpte en så fin cd-plate av Kirk Franklin her forleden. Den heter Hello Fear. Har ikke tenkt på om den er så god å löpe til akkurat, men svänger godt gjör det på flere av sporene. Liker også når teksta håller seg godt "på veien" og baerer än at den har for mye av å "forklare" orsaker til nedstemthet med bla bla. Fint hvis tekst og musikk harmonierer godt sammen. Håper du finner noen skikkelig gode låter å löpe til!
    Hilsen fra Sverige :-), Bodil

    SvarSlett
  2. Bodil, jeg skulle hatt musikk av deg!!! Plutselig dukket det opp bruddstykker av dine låter i hodet mitt, fra langt tilbake i tid :)) Pianospillingen din, og din orginalitet, -DET hadde vært noe og hatt på øret! Go girl! Spill inn musikk til din gamle romvenninne :)) Ellers kan sikkert Kirk Franklin duge også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Birgit! Tack!:-) Koslig at du husker noe av musikken min.
      Det blir en spennende utfordring å få spille in musikk til deg! Har ikke gjort så mye slikt de siste årene og pianot her hjemme er ganske ustemmt akkurat nå. Men jeg ska se om det går å ordne på annet vis. Tight med tid nå, men tids nog ska jeg pröve få til et litet soundtrack, hvilket jo blir på fullständig amatörmessig basis. Takk for intresset av å lytte. :-)
      Ha mange gode löpturer ute i naturen! Beste hilsen fra din gamle romvenninne :-)

      Slett
    2. Wow, mener du det??? Ta den tiden du trenger...den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :))

      Slett