torsdag 11. oktober 2012

Fingermaling og bolledeig

Jeg var ekstra tidlig oppe i dag, selv om jeg ikke måtte, og nå sitter jeg her og koser meg med en stor kopp varm te. Var kaldt å stå opp, merker definitivt at vinteren er rett rundt hjørnet. Det er bare midten av oktober, og ikke det engang, men dessverre, de siste årene har snøen kommet i oktober. Og nå meldes det at den er underveis. Jeg liker det ikke, men har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt :)

Gemalen ordnet med vinterhjul til bilen min i går, alt vintertøyet er tatt fram og jeg er så klar som det går ann å bli, sånn i det ytre.

Mentalt er jeg aldri klar for vinteren. Jeg fryser for lett til å ha noen særlig glede av den. Men selvfølgelig, -det er mange flotte vinterdager også. Og mye har med innstillingen å gjøre :)

I dag gleder jeg meg over at datter og barnebarn skal komme på besøk. Har abstieneser nå, er altfor lenge siden jeg har sett dem. Halvannen uke :) Tenker med skrekk og gru på hvordan det var for mine foreldre som opplevde at jeg flyttet 120 mil unna, og de så barnebarna maksimum en gang i året. De hadde jo andre barnebarn i nærheten, men likevel.....

Vi skal bake boller i dag. Og kline skikkelig med fingermaling. DET gleder jeg meg til, for det har jeg nesten aldri gjort selv :)) Kjenner på meg at dette blir en bra dag, der jeg får påfyll i det rommet i hjertet som jeg kaller barnebarnrommet.....

Ellers finnes det litt triste elementer i livet mitt også for tiden. Pappaen min har ligget på sykehus i flere uker og jeg ikke har hatt mulighet til å besøke ham. Vi hadde akkurat vært nordpå på ferie da han ble dårlig, og med all ferie oppbrukt er det ikke så greit å bare reise så langt. Øverst på ønskelista mi nå står en tur nordover. Vi får se hva jeg klarer å få til.

Men dere, nå må jeg slenge meg rundt her. Har en bolledeig som skal gjøres klar og kjøttdeig som skal stekes. Tiden flyr jo!

Ha en nydelig torsdag, kjære deg. Husk at det er glatt på veiene nå på morgenen. Og hvis værmeldinga stemmer er snøen på vei, så husk å få på vinterhjulene, du også.

Stor torsdagsklem fra Bibbi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar