lørdag 13. oktober 2012

O happy night

Lørdag kveld! Jeg sitter godt henslengt i sofaen etter å ha spist et lass med reker. Ja, dere aner ikke hva jeg klarer å hive innpå. Stapp mett er jeg, og likevel går tankene mine stadig til kjøkkenet der en smuldrepai står og bare venter på å bli spist. Elsker smuldrepai, med søte epler og kanel, og vaniljeis til. Mmmmm :)) Er lørdag jo!

Hadde en strålende dag sammen med Maria og barnebarna på torsdag. Aimée og jeg bakte boller, og jeg skal si de fikk ben å gå på.


Jeg hadde kjøpt fingermaling for anledningen også, og trodde ungene skulle boltre seg vilt og kline noe skikkelig. Men de er ganske forsiktige, disse barnabarna mine. Tror de syntes det var litt rart at de skulle male med hendene.

Jeg tenkte at jeg fikk vise dem hvordan det skulle gjøres, så jeg tok masse grønnfarge i hendene, klinte det godt inn og lagde håndavtrykk på arket. Da fikk jeg en kommentar fra en som satt med store øyne: "Det hadde jeg virkelig ikke ventet meg, bestemor". He he, unger er herlige!

 Gjett hvilken tegning som er min! Jeg tok litt av og syntes det var kjempemoro. Godt det ble mye farge igjen så jeg har noe å gjøre på mørke høstkvelder :))

Vel, nok om barnebarna.

Jeg fikk med meg et fantastisk syn da jeg kjørte hjem fra jobben i går. Det var en sånn typisk "skulle-hatt-med-kamera" situasjon. Hadde bare mobilkamera og det blir ikke helt det samme. Mange av dere som bor i Sarpsborgområdet så sikkert det samme som meg: en fantastisk flott regnbue. Nydelige farger, og noen ganger var den dobbel. Prøvde å ta bilde mens jeg kjørte.....ikke veldig trygg kjøring, men.....


 Aj, det er flott. Ikke sant? Han har en fantastisk kreativitet, Han som får til alle de vakre tingene i naturen.....Hvordan er det mulig å ikke tro på en Gud, en Skaper?

Dette ble en sen kveldshilsen fra meg. Skrevet i etapper :) Sånn blir det noen ganger. Nå sitter jeg og venter på at vedkubbene i peisen skal brenne ned, så jeg kan gå og legge meg. Liker ikke at sånt ligger og ulmer om natta.

En riktig god natt til alle dere nattugler som er innom og titter sent på kvelden. Sov godt!

Nattaklem fra meg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar