mandag 8. oktober 2012

Hyperaktiv hjerne

Jeg har lest ett eller annet sted at hvis man ikke klarer å sovne på kvelden, bør man ikke bli liggende i senga og vri seg. Det er bedre å stå opp og gjøre noe helt annet.


Derfor sitter jeg her og blogger midt på natta. Hjerneaktiviteten var på et altfor høyt nivå til at jeg klarte å sove nå. Ikke det at jeg skal skryte for mye av hjerneaktiviteten akkurat, men noen ganger er den ikke like grei å stagge...hehe.

Nå har jeg lagd meg en kopp kakao, -som forresten smaker helt nydelig akkurat nå, og så skal jeg sitte her og prate litt med deg og la søvnen snike seg innpå meg helt naturlig.






Tok oss en tur på møte i kveld. Må innrømme at det har blitt altfor sjeldent den senere tid. Det er forskjellige årsaker til det, men i kveld var det godt å skli ned på bakerste benk (hehe), lytte til gamle, kjente sanger, kjenne fellesskapet med andre kristne og få god undervisning av Gordon Tobiassen.

Jeg liker det enkle, naturlige fellesskapet blant kristne. Jeg trives ikke med det institusjonelle, eller med stive former og tradisjoner som må følges for tradisjonenes skyld. Velregisserte gudstjenester er heller ikke på Topp 10 listen min. Men når vi som kristne kan komme sammen og ha hjertefellesskap, da smelter jeg. At vi kan se hverandre i øynene i stedet for i nakken, og at LIVET kan få flyte mellom oss. At man ikke kommer og går uten å bli lagt merke til, men får merke at det faktisk er FAMILIEN som er samlet, man verdsetter og blir verdsatt, og hver og en betyr noe. Det er vel det kristent fellesskap handler om også, -ikke alt det andre som vi mennesker så velmenende prøver å organisere.... Guds menighet på jord er ikke et kirkebygg. Menigheten er ikke STEDET man samles, men heller MENNESKENE som samles. Menigheten er en organisme, ikke en organisasjon.


Dette ble kanskje litt interne betraktninger som ikke alle mine lesere klarer å henge med på. Men det er greit, bare hopp over det :)) Bloggen blir gjerne det stedet jeg setter ord på ting jeg går og tenker på, og siden det foregår mye rart oppi hodet mitt blir det mye rart som kommer ut også. Takk at dere er overbærende med meg! Verdens beste lesere! Og nå har jeg til og med fått epost som jeg må svare på......thi hi.

Tenk, nå begynner jeg faktisk å bli trøtt. Allerede. Jeg "prater" meg selv i søvn, -hvor kjedelig går det egentlig an å bli....:))  Da er det på tide å krype under dyna og få noen timer skjønnhetssøvn. Takk for nattpraten, kjære deg. Vi snakkes.

Stor nattaklem fra Bibbi











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar