mandag 24. september 2012

Herlige formiddag

 Jeg har det så bra!

Mandag formiddag og jeg sitter her med kaffekoppen og et stykke brownie og bare kooooser meg. Skulle egentlig vært på jobb, men jeg har en super kollega som syntes det var helt greit å bytte vakt med meg i dag, så jeg skal ikke på jobb før i ettermiddag. Kjente at jeg trengte denne formiddagen til å bare roe ned etter forrige ukes stress. Gjøre koselige ting, som å redigere bilder, blogge og kanskje ta meg en aldri så liten joggetur.

Jeg har hatt ei fantastisk flott helg. På lørdag var vi i Oslo i bryllup. Bryllup er noe av det flotteste jeg vet. Jeg klarer aldri å holde tårene tilbake under en vielse, -og slett ikke når brudeparet er noen som står en nær og som en er veldig glad i. Mange legger ikke så veldig mye i de løftene som blir gitt, det er mer en seremoni man gjennomfører og en fest man feirer. Men her var det to som virkelig ønsket å love innfor Gud og hverandre at de skal stå sammen i godt og vondt og elske og ære hverandre. Det var et hellig øyeblikk. Fantastisk.



Jeg ble også veldig takknemlig for han som satt ved MIN side under vielsen. Vi gav også vårt ja til hverandre for mange år siden, og jeg synes det er helt fantastisk at jeg fortsatt får våkne i samme seng som han hver morgen, og kjenne den tryggheten det er å vite at vi hører sammen i alle livets skiftende omstendigheter.

Det var forresten bursdagen min på lørdag, og det er ikke hvert år man får feire bursdag på Frognersetra med fire retters middag, masse gjester og stor stemning...hehe....

Tusen takk til Linda og Per som lot oss få feire dagen sammen med dere!

Og i går var hele familien her, med smått og stort, og da hadde vi en aldri så liten 49 årsfeiring :)
Jeg var ikke så flink til å feire bursdag før. Syntes ikke det var noen vits å gjøre så mye ut av det og mente vel heller ikke at det var noen vits å feire MEG på en vanlig bursdag. Men gjennom årene har jeg lært at det er kjempeviktig å FEIRE alt som kan feires. Å lage noe ut av de anledningene man har, samle familie og venner, og også ha små feiringer i hverdagen. Det skaper gode minner, bygger fellesskap og bidrar til at også de rundt oss får hyggelig opplevelser. Så folkens, sett igang og FEIR! Det er egentlig LIVET vi feirer :)


Jeg prøver desperat å få familien til å bli like glad i bålpanna som jeg er..... Det er ikke så lett, -de har ikke samme forholdet til uteliv som jeg har. Men jeg tror jeg har funnet en løsning: Jeg gir opp generasjonen under meg, og har startet bearbeidelsen av barnebarna i stedet :)) Derfor ble jeg helt varm om hjertet da Aimée kom en dag og lurte på om vi ikke snart skulle brenne bål og steke marsmallows igjen.... Hun husket det fra i vinter, at vi var ute og brant bål i kulda..... Det nytter :))

Nei, nå skal jeg komme meg ut i høstlufta.
Håper dere har en like deilig dag som jeg, og at dere ikke glemmer å LEVE denne dagen.

Vi snakkes!

Klem fra Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar