mandag 23. juli 2012

I medgang og motgang

Velkommen til mitt lille pratehjørne.

I dag er jeg litt i det filosofiske pratehjørnet :) Har gått med noen tanker denne morgenen, om livet og det vi som mennesker kan oppleve gjennom tiden vi har her på jorden.

Har du oppdaget at livet kan være veldig skiftende?

Det kan være omstendighetene vi lever under, uventede ting som møter oss eller situasjoner vi kommer opp i. Noen ganger kan det se ut som om noen får ALT av smerter og motgang, mens andre nærmest flyter gjennom livet uten nevneverdige problemer.

Jeg gikk og tenkte på dette i dag tidlig. Også jeg opplever at omstendigheter og ting man opplever fører til endringer man på forhånd ikke hadde tenkt seg. Men i alle disse tingene er det EN ting som aldri forandrer seg, nemlig gudsforholdet.

Troen kan endre seg. Man modnes, kan se ting i et større perspektiv og fra andre vinkler. Men forholdet til min himmelske Far har aldri forandret seg. Tryggheten, vissheten og nærheten forandres ikke av omstendighetene. Det å vite at uansett hva som møter meg, finnes det to sterke hender som bærer meg, og de hendene tilhører "tilfeldigvis" Han som var til før verden ble skapt og som lagde det hele.

Den beste måten å bygge en god grunnvoll er på kne
Hva har man å frykte da? Hva skulle vel jeg være engstelig for?

Dette er grunnvollen min! Og jeg kan ikke si annet enn at det er en fantastisk god grunnvoll å bygge på. Dens holdbarhet og struktur har blitt testet gjennom 33 år. Den har tålt all slags vær og vind. Stormer og tornadoer, kulde og frost, solskinn og varme, og den har ikke slått en eneste sprekk.

For meg er det LYKKE!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar