søndag 22. juli 2012

Denne spesielle dagen


Jeg elsker søndagsmorgener. Sove til jeg våkner av meg selv. Ligge i senga og ha en takkeprat med Mesteren, uten å måtte mase avgårde til ett eller annet. Nyte roen som finnes både på utsiden og innsiden.

Det er en spesiell dag i dag. Tenker på alle dem som med smerte må minnes ettårsdagen for tapet av sine kjære. I dag vil nok sårene åpnes igjen, når man i fellesskap kan minnes og sørge. Kjenner sterkt for å ta med meg markeringen i Sarpsborg senere i dag, med minnesgudstjeneste og avduking av minnesmonument i kirkeparken. Vil være der og be for de av vår egen bys borgere som ble rammet så hardt.

I kveld starter også Evangeliesenterets sommerstevne på Østerbo, som jeg også gjerne vil ha med meg. Det blir å gå fra sørgehus til jubelbrus, og sånn må det være. Det er sånn livet er. Like ekte som sorgen vil være i Norge i dag, like ekte vil gleden og jubelen være på Østerbo i kveld og hele den kommende uka. Alle de som skal stå på plattformen og synge denne uka, er mennesker som har gått fra et liv med rus og fornedrelse til et nytt liv med Jesus. Det er STORT! Hans-Erik skal forresten være med og spille der første halvdel av uka.

For en vakker kveld vi hadde i går. En av de få denne sommeren. Jeg måtte ut og forevige den. Synd man ikke får med lukter og lyder på bildene.....hehe


Vi er godt over halvveis i juli, så vi kan nok se langt etter den flotte sommeren vi lengtet etter. Men det kan fortsatt komme mange fine dager, og august pleier ofte å gi oss findager. Det viktige er at vi ikke bare går og venter, men at vi nyter dagen som er nå, enten den bringer regn eller solskinn.

Jeg ønsker dere en fin søndag der ute, denne søndagen som er en så spesiell dag for hele landet vårt.
La oss ta vare på hverandre og og være rause med alt som er godt. Gud velsigne deg.

Klem fra Bibbi





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar