lørdag 5. november 2011

Juletanker

Vi må bare innrømme det: julestria er igang!

Kanskje ikke du merker det så godt enda, men jeg, som jobber i butikk, merker det VELDIG godt.

Selv har jeg gjort et valg i forhold til julestria; jeg har hoppet av karusellen!

I fjor på denne tiden gikk vi igjennom ting som var ganske tøffe, og  det siste jeg hadde i tankene var å stresse og mase med å få hver krok til å skinne. Og vet du hva, det er den beste jula jeg noen gang har hatt! Jeg var uthvilt og oppegående da julekvelden kom, og jeg frydet meg over å få feire Jesu bursdag.

Jeg skulle gjerne ha gjort om alle de desembermånedene jeg stresset rundt og var sur og grinete på mann og barn som jeg aldri syntes hjalp til nok. Jeg må ha vært et fryktelig vesen å være i hus med! Det var MEG det var viktig for at alt var "perfekt" på julaften. Hadde resten av familien fått valgt hadde de nok heller foretrukket en blid og opplagt mamma!

Jeg gleder meg virkelig til å FEIRE jul i år. Det er ikke et barn i en krybbe jeg skal feire, men Jesus som lever midt iblant oss i dag, og som gjør under i livene våre. Egentlig feirer jeg det hver dag hele året igjennom, men en spesiell markering i jula er veldig koselig.

Jeg har lyst å komme med en oppfordring: La alt det overfladiske som handelsstanden har ført inn i jula ligge i år. Du MÅ ikke ha alle de nye julelysestakene! Og julegardinene holder i mange år, de trengs slett ikke å skiftes så ofte. All den nye julepynten butikkene viser fram er bare der for å lure penger av oss. Det skaper et KUNSTIG behov når vi ser alt det fine som kan kjøpes for penger. Det som virkelig er verdifullt er de vi har rundt oss og fellesskapet vi har med dem. La oss heller legge mer flid i DET, og vise de vi er glad i at de virkelig betyr uendelig mye for oss.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar