lørdag 18. januar 2014

Den utålmodige fugletitter

Nå har jeg virkelig investert! Er bare veldig spent på om det kommer til å gi noen avkastning.
Har kjøpt meg to nye foringskasser til småfuglene, av den gjennomsiktige typen som man henger på vinduet med sugekopper. De henger på kjøkkenvinduet mitt med masse godsaker i, like i nærheten av den andre matstasjonen.

Den siste uka har småfuglene sviktet meg. Har ikke sett snurten av dem. Men i dag har jeg vært ute og strødd rundt meg med frukt og frø, og da skjedde det noe. Først dukket skjæra opp (!!), så kom nøtteskrika og til slutt småfuglene. Men de har ikke oppdaget de nye foringskassene enda.
Og her sitter jeg med kameraet, anonymt, men rett innenfor vinduet og venter på de små matgjestene mine. Jeg vet at det kan ta noen dager før de oppdager nye foringsplasser, men jeg er litt utålmodig. I dag kommer nemlig barnebarna på overnattingsbesøk til bestemor og bestefar, og jeg hadde gledet meg veldig til at vi kunne sitte her på kjøkkenet og på nært hold se på fuglene som spiser maten sin.

Jeg er virkelig glad for at det går mot lysere tider. Savner så veldig å gå meg noen fototurer og leke  litt med kameraet. Det har stort sett vært overskyet og dårlig vær i vinter, -mørkt når jeg har gått på jobb og mørkt når jeg har kommet hjem. Har rent abstinenser etter å ta bilder.

Men nå må jeg se å komme i gang her. Har et par senger å re opp og litt klesvask å ta hånd om før jeg drar på jobb. Helgejobbing er noe herk, men sånn er det bare.

Ønsker deg en riktig fin lørdag, hvor enn du befinner deg. Håper dagen din er god og at det positive i livet ditt kan overskygge det negative. Egentlig bestemmer vi det litt selv, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar