lørdag 25. januar 2014

Lørdagspludder fra Ladyen

Herlige lørdags morgen! Her sitter jeg med to knekkebrød med gulost og rørte tyttebær og en stor kopp kaffe, og varmer opp til en supereffektiv formiddag. Det skal ryddes, støvsuges og vaskes. Noe som er høyst påkrevet etter denne turbouka jeg har bak meg.

Vi har hatt bønneuke i Sarpsborg med samlinger kl 9 og 19 hver dag. I mellom der har jeg vært på jobb enten i butikken eller i begravelsesbyrået, så i grunnen har jeg bare vært innom her hjemme og spist og sovet litt. Men jeg klager ikke, for jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er i denne bønneuka som vi har hvert år. Det er en fantastisk samling med mennesker som har bedt sammen hver måned i syv år, og det skjer noe med mennesker som ber sammen regelmessig. For det første blir vi veldig glad i hverandre og for det andre kan vi få være med og dele litt på byrder og løfte hverandre opp og fram. Jeg hadde unt alle å få oppleve et sånt fellesskap. Virkelig!

Det har ikke blitt tid til noe ekstra denne uka. Som blogging f.eks :-) Eller TV-titting. Eller rydding og rengjøring....... Men det gjør ingen ting. Sånt kan man alltids ta igjen. I dag får vi barnebarngutten på overnatting og han er veldig nøye på at rommet "hans" skal være ryddig når han kommer :-) Er godt at ho bestemor har litt press på seg, for da blir det gjort noe! Hehe.

Det er så skjønt å merke at vi går mot lysere tider. Merker godt forskjellen fra dag til dag nå. Denne vinteren har det virkelig tæret på kreftene å ikke få noe særlig dagslys. Arbeidstiden min i butikken har heller ikke akkurat bidratt til at jeg har fått så mye dagslys. Mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg reiser hjem, og mellom der befinner jeg meg innenfor fire vegger uten vindu. Nå ser jeg fram til tiden da jeg kan sette meg ut på trappa med en kaffekopp før jeg drar på jobb :-)

Dette ble en sånn liten pratestund om alt og ingenting, og det var sånn jeg følte for det i dag.
Jeg har bestemt meg for at dagen i dag skal være fin, og det anbefaler jeg deg å gjøre også. Skal vi være enige om det? Hvis det kommer tunge tanker og mismodige følelser så nekter vi dem adgang. Send dem på dør på samme måte som du ville gjort med Jehovas vitner (hehe).
Jeg har i alle fall tatt på meg "kraft- og verdighetskappa" i dag og ler mot dagen som ligger foran meg.

Riktig god lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar