mandag 29. oktober 2012

De vanlige mandagssyslene...

Nå lukter det nybrygget kaffe i hele huset, kjøleskapet står til avriming og jeg inntar dagens første måltid. Det er noe med alt det man får gjort før frokost, vet du.....

En av tingene jeg har gjort før frokost er å krympe pappas ullgenser fra str XL til størrelse Ben Samuel (5 år)..... Falt meg ikke inn at den var av ull, så den gikk i vasken med andre gensere. Jeg gjorde forresten det samme da jeg var 11-12 år. Pappa hadde fått ny ullgenser som en eller annen hadde strikket. Jeg skulle være flink og overraske mamma med å ta klesvasken. Ja, det ble jo en overraskelse, og jeg fikk ny genser. Deilig, tykk ullgenser...hehe. Denne gangen var det heldigvis en gammel og velbrukt genser som jeg ikke tror kommer til å bli savnet i det hele tatt. Tror vel heller at han godeste Aksel får seg en god latter fordi jeg har gjentatt fadesen etter mange år med husmorerfaring :)

Må forresten vise dere noe som står på en trøye her i huset:


Jeg liker den! Selv om jeg ikke er øyværing lenger :)

Og så skal dere få hilse på en liten fyr (eller dame) som fløy rundt her og var god venn med meg i går.


Jeg skjønner jo hvorfor det er så mye fugler her. Pappa har foret dem med solsikkefrø i flere år, så de vet at det er mat å hente her. Har strødd ut litt til dem, jeg også, og da blir vi så gode venner, så!

Men nå må jeg fullføre dette kjøleskapprosjektet mitt. For å få litt medynk kan jeg fortelle at det akkurat nå flyter vann utover halve kjøkkengulvet, så jeg må springe.....

Snakkes!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar