fredag 20. desember 2019

Det jeg ikke vil, gjør jeg ikke....i alle fall ikke nå.


Jeg hadde litt planer for i dag, faktisk. Sånne småting jeg skulle ha gjort. Som å bake ei kake og gjøre klart soverommet til de som kommer i romjula. Men hva endte jeg opp med? Vel, jeg hadde noen svibler stående som skulle vært tatt hånd om. Det er jo så koselig med svibler i jula. Dermed gikk jeg i gang med å lage dekorasjoner og ble helt sugd inn i gleden av å leke meg. Det er jo så koselig. Og så er det lukten av granbar og den herlige følelsen av kvae på fingrene.....
Vel, jeg rekker sikkert både å bake kake og gjøre klart soverommet, jeg bekymrer meg ikke for det. Noen ganger må man gjøre ting man har lyst til der og da.




De fleste vet sikkert at julen flyttet inn hos meg for lenge siden, men jeg er overhodet ikke lei den enda. Nå blir det jo snart SKIKKELIG jul, men den skikkelige jula varer så kort så jeg liker å kose meg med lys og farger lenge.



Dette var et lite glimt fra Grothheimen. Det er så utrolig godt å kunne glede seg over de små og nære ting. Det er ikke en selvfølge alltid. Noen ganger kan de små gledene bli borte i hverdagens stress, og så mister man så mye av det gode som hører livet til. Det er ikke verdt det. Det vet jeg litt om nå.

Jeg har ikke tenkt å ønske god jul enda. Det kommer. Men jeg ønsker deg en riktig god helg og vil minne deg på å ta vare på deg selv i denne hektiske førjulstida. Pauser gjør godt for kropp og sjel.

Vi snakkes!

Bibbiklem 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar