lørdag 4. november 2017

Og så kom lillesøstra....

Sponset innlegg

Det er lørdag morgen igjen. Jeg elsker lørdag morgen, det har vel alle fått med seg nå 😊.
Det er ofte da jeg blogger, for da har jeg sånn ro over meg. MÅ ikke noe som helst. Jeg setter alltid av lørdag morgen til å gjøre koselige ting, -så går jeg i gang med de kjedelige tingene utover formiddagen.

Har lagt ei interessant uke bak meg. Jeg var to dager i Oslo på et utrolig lærerikt kurs i Photoshop. Etter to intense dager med veldig mye input har jeg større respekt enn noen gang for de av mine venninner som fortsatt driver og videreutdanner seg! Hælle min, hva er dere lagd av?? Jeg var helt utkjørt etter de to dagene, men det var VELDIG moro.

Da jeg kom hjem på torsdag var det kommet flere pakker som lå og ventet på meg. Rene julaften! Må innrømme at jeg har blitt en sånn som synes det er veldig behagelig å bestille julegaver og bursdagsgaver på nett. Sparer masse tid på det. Samler inn ønskelister på forhånd og sitter hjemme i stua og shopper. Behagelig og bedagelig.


Vel, blant pakkene var det en jeg hadde gledet meg ekstra til. Det var lillesøstra. Hæ, sier du? Hehe, skjønner det. Lillesøstra til den nydelige veska jeg skrev om for en stund siden. Den veska jeg hadde ønsket meg i mange år. Du kan se innlegget her.

Nå har jeg hatt den store veska i over en måned og jeg er så utrolig glad i den. Så oppdaget jeg at den hadde en lillesøster. Uten at jeg har noen erfaring med akkurat det, så er jeg ganske sikker på at det er veldig trivelig med både en storesøster og en lillesøster. 
Etter at jeg fikk den første skinnveska har jeg brukt den jevnt og trutt. Alle andre vesker er stua bort i et skap og de fleste kommer sannsynligvis til å bli gitt bort. Men jeg savnet en mindre veske, en sånn jeg kan bruke når jeg bare skal ut en liten tur og ikke trenger å ha med meg så mye. Tenk at den også fantes i sånt røft skinn som jeg liker så godt!

Jeg har aldri vært den veldig feminine typen når det kommer til slike ting. Liker det røffe og genuine. Tre, stein, skinn og nagler. Også når det gjelder interiør. Stua vår hadde nok sett ganske annerledes ut hvis vi bare skulle gått etter mine ønsker :) Jeg er typen som gjerne kunne hatt en lavvo i hagen, med grue til matlaging, reinskinn og soveplass. Egentlig står det på ønskelista mi, -fordi jeg kobler så godt av med sånt.

Men tilbake til veska. Den er nett, akkurat stor nok til notatboka mi som er A5 størrelse, lommebok og litt småplukk. Den lukter fantastisk godt av skinn, er håndlagd og helt genuin. Slik ser den ut.




Sammen med storesøster:


Det er ikke lett å få tak i sånne typer vesker i Norge, og finner man dem er de som regel veldig dyre. Vil du se mer kan du følge linken her.

Og siden det er lørdag og jeg synes det er litt moro med bilder slenger jeg på noen til bare for kosens skyld :)





Siden jeg stort sett drikker kaffe bare på lørdag og søndag, koser jeg meg VELDIG med den lille kaffekoppen. Da hører den liksom med på bildene :)

Notatbøkene kommer også fra eBay, fra samme selger. Har alltid vært svak for notatbøker. Disse bruker jeg mest til dekorasjon. Synes de er fine å pynte opp med og de gjør seg godt på bilder.

Nå har jeg kost meg lenge nok! På tide å finne fram grønnsåpa og vaskebøtta. I dag er det skuffer og skap og vegger på kjøkkenet som står for tur. Får finne fram noe julemusikk og gå i gang.

Ha en riktig god lørdag, kjære deg. Takk for at du titter innom iblant. Legg gjerne igjen en liten  hilsen så jeg ser at du har vært her. Snakkes.

Bibbiklem 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar