lørdag 4. mars 2017

Tipp topp lørdag

Det er vår i lufta. Det store snøfallet i går, som skapte total kaos på østfoldveiene, har ikke satt noen stopper for vårfornemmelsene. Det er bare sånn det skal være i mars; skiftende, men med mange vårtegn.

Jeg har tatt med meg skrivesakene ut i dag og sitter og nyter lunsjen i skogkanten. Fuglene har visst annet å gjøre enn å besøke meg, men jeg hører det er liv i tretoppene. Fra bålpanna kommer koselige knitrelyder, og den sørger for å gi meg den varmen som man trenger utendørs på denne tiden av året.
I koppen har jeg hjemmelaget indisk te, søt og god (den lages av melk i stedet for vann og tilsettes en del krydder. Nydelig).

Kort sagt så har jeg en perfekt lørdag!

Jeg har egentlig masse jeg skulle ha gjort i dag. Inne står det to store kurver med klær som skulle vært bretta eller strøket, huset har behov for helgerengjøring og på vaskerommet er det klær som skulle vært putta i maskinen. Men vet du hva, -akkurat i dag blåser jeg i det! I stedet har jeg spredt tusjer, blyanter og pensler utover spisebordet og lekt meg med tegning og skrift. Jeg er jo så "dum" at jeg har begynt med noe som heter Bullet Journaling (google det, så finner du fort ut hva det er). Min niese Merethe satte meg på ideen da hun postet noen bilder på Instagram og jeg var solgt fra første øyeblikk. Jeg fatter ikke at jeg, som aldri har klart å finne en 7. sans som jeg har vært fornøyd, ikke har tenkt på dette før! Nå har jeg en journal som både er veldig praktisk, veldig personlig og full av alle mine kreative kromspring. Er fortsatt i startfasen og hermer mye etter andre, mend et kommer seg :) Når man starter med en ny hobby åpner det seg gjerne en ny verden også, og det er mye fra eBay som har havnet i postkassa mi i det siste (hysj hysj).




Jeg har også gått meg en lang tur i dag. Har stoppet opp og lyttet til alle lydene i skogen. Det fikk meg til å tenke på Salme 23 i bibelen "....han leder meg til hvilens vann". Hvor avslappende og godt er det ikke å lytte til en klukkende bekk. Det tilfører sjelen noe godt. David i bibelen hadde erfart det, han også, - derfor brukte han det som et bilde på hvordan det er å finne hvile hos Herren.
Det ble faktisk en litt spesiell tur i dag. Jeg sa til Jesus da jeg gikk ut døra at "...i dag vil jeg gå tur sammen med deg, Herre. Jeg vil holde deg i hånda hele veien og nyte å være sammen med deg." Du synes kanskje jeg er rar, men det er sånt forhold jeg har til Ham. Ikke stivt og tilgjort, men enkelt og barnslig.

Jeg vet jeg skrev for litt siden at jeg skal prøve å poste innlegg på bloggen én gang i uka. Ok, det skar seg ganske fort. Beklager det. Intensjonen var god, men jeg har ikke klart å følge det opp. Jeg får skrive når jeg føler at jeg har noe å si. Når sjelen min er rolig og tankene klare. Sånn som nå.

Jeg håper at du også har en god lørdag. Har du kamper å kjempe, så finn deg noen hvilepunkter. Jeg har selv kjempet noen kamper den senere tid og har fått lære meg hvor viktig det er å fokusere på de riktige tingene. Grav deg ikke ned i uro og bekymringer. Jesus har oppfordret oss til å kaste all vår bekymring på Ham, for Han har omsorg for oss.

God helg fra meg!

Bibbiklem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar