onsdag 15. mars 2017

De enkle gleder i livet


Endelig! Jeg kjøpte meg et lite søtt sett til å plante urter i for noen måneder siden. Egentlig var det tenkt som julegave til noen, men så fikk jeg så lyst på det selv at jeg gjemte det langt inn i skapet..... Jada, du gjør sikkert sånn noen ganger, du også!
I kveld fikk jeg sådd frøene, så nå blir det snart urter på kjøkkenet. Koselig. 
Jeg får alltid en følelse av at jeg muligens kan ha litt grønne fingrer når våren kommer, men det viser seg ofte at det bare er et sterkt ønske. Et eller annet skjærer seg som regel. Men tre urtekrukker skal jeg klare å håndtere.
En sommer hadde jeg en kjempeflott krukke med basilikum og en med timian. De vokste seg store og robuste, jeg hang kvister til tørk på kjøkkenet og det luktet så godt. Neste sommer skulle jeg prøve igjen, men da var det helt umulig. Basilikumen ville ikke trives, så jeg måtte bare gi opp! Har ikke prøvd siden. Men nå har jeg lest meg opp litt og tror det skal gå bra :) 


Farger er lettere å håndtere, synes jeg. Har forelsket meg i disse akvarellblyantene og diverse andre ting jeg har anskaffet meg. Lek med blyant og farger er min store avkobling for tiden og jeg har oppdaget måter å gjøre ting på og teknikker som jeg aldri har vært borti før. Kjempeartig! Enkelt og elementært, -da henger ladyen også med og kan kose seg.


Det handler om å gjøre ting som gir energi i stedet for å tappe. Det er altfor mye som tapper en for energi i dagens samfunn. Mer enn noen gang tror jeg på å senke farten og ikke føle at man har sløst med tiden hvis man bruker mer enn et kvarter på ett eller annet. Det er godt for sjelefreden å ta det med ro. Husk det!

Bibbiklem





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar