onsdag 16. mars 2016

Er du en drømmer?

Bilde fra BoligPartner

Jeg fikk en boligkatalog i posten i dag. Det du ser her er drømmehuset mitt. Av alt jeg har sett er det ingen ting som kan måle seg med dette. Det treffer på en måte hjertet mitt. Innvendig er det superlekkert, med plass til alt jeg kunne drømme om å ha plass til i et hus. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har innredet dette huset. Eller flyttet inn i det.

Neida, jeg har ingen planer om å bygge hus. Trives utmerket her jeg bor. Tror kanskje at 305 kvadratmeter hadde vært i største laget for gemalen og meg, og hva i all verden skal vi med 3 bad? Men så er det disse drømmene da, om hva man kunne brukt et slikt hus til utover at man skulle bo i det..... Og akkurat det kunne jeg skrevet laaaangt og vaaaaaarmt om.

Bestilte boligkatalogen for å ha noe å kose meg med til kaffen. Fikk med et hyggelig brev om at de kommer til å kontakte meg i ettertid for å høre hvordan det går med planleggingen av mitt nye hus :)
Det kan jo bli en interessant samtale.

Drømmer er en fin ting, dere. Mesteparten av det vi utretter her i livet starter med en drøm. Tar drømmene slutt kommer vi ikke videre. Da blir det ingen vekst og fremgang. Kun stagnasjon.  Så fortsett å drømme. Vi trenger mennesker som tør å drømme STORE drømmer. Som ikke lar seg begrense av såkalte "umuligheter" og som går langt utover den middelmådige, trauste tankegangen.

Josef i bibelen var en drømmer. Han irriterte nesten vettet av familien sin med å fortelle om drømmene sine. De syntes han var veldig stor på det og etter hvert solgte de ham som slave til Egypt. Noen år senere måtte de krype til korset. Det ble hungersnød i landet og brødrene til Josef måtte dra til Egypt for å skaffe mat. Hvem var det som satt og hadde kontroll over Egypts kornlager da, tro.... Da var det ikke snakk om å håne ham lenger for de store drømmene hans.....

Så kjære deg: keep dreaming! En dag står du kanskje midt i drømmen din.
Og en dag kan det hende jeg bor i min..... Hvem vet?

1 kommentar:

  1. Å ja, det er fint med drømmer! :-) Når jeg nå har blitt litt halvgammel merker jeg at drømmene mine har skiftet karakter fra tidligere. De store materialistiske ønskene er ikke så viktige lengre, og de ønskene jeg har er høyst realistiske.
    Men jeg har drømmer om hva jeg ønsker å gjøre fremover, hvordan jeg vil være som bestefar når barnebarna kommer (har ett lite barnebarn på 6 mnd) og hvordan jeg ønsker å bruke tiden som pensjonist.
    Det er ingen grandiose drømmer, men de er likefullt mine! :-)

    Fortsatt velsigna god dag!

    SvarSlett