tirsdag 19. januar 2016

Ulykkesuka

Ulykkesuka er tilbakelagt og glad er jeg for det.
Hva i alle dager kommer det av at man plutselig har en uke hvor det ene uhellet avløser det andre...? Jeg ser ut som et fargekart på opptil flere kroppsdeler etter å ha trynet, sklidd, skjært meg, sparket borti, stukket meg osv i uka som ligger bak. Foreløpig går fargekartet i blått, lilla og svart, men det aner meg at det dukker opp flere farger etter som dagene går..... Forfengeligheten får også en ripe i lakken når man tryner på et offentlig sted, men jeg har heldigvis selvironi nok til å le av det.

Sånne skilt hadde jeg trengt forrige uke :)
Et godt råd: før du tar i bruk det du tror er en sløv kjøkkenkniv som ligger slengt et sted, -sjekk at det virkelig er en SLØV kjøkkenkniv. Den "sløve" kniven jeg tok tak i hadde noen slipt og jeg endte opp med kutt i tre fingerledd. Skjønte det ikke før alt jeg tok i ble rødt.... Av en eller annen merkelig grunn puttet jeg plaster i lomma den dagen, før jeg dro på jobb. Hvor sannsynlig er det liksom.....hehe.


Heretter blir plaster et fast inventar i veska mi, sammen med multiverktøy, teposer, rosa kniv, salveolje, Arnica-gel, bibel, skobeskyttere, lipgloss, nesespray, tannpirkere, penner, hårstrikker, våtservietter, engangshansker, lesebriller, markeringstusj, lighter, antibac, håndkrem osv osv. Skal skaffe meg en skrutrekker også, det har jeg stadig bruk for. Dere menn lurer jo ofte på hva det egentlig er vi damer har i disse veskene våre.... Vel, nå vet dere det :) Må føye til at jeg slett ikke tror jeg representerer gjennomsnittet av hva damer har i håndveskene sine.....

Vel, nå har jeg sittet her og skrevet bare tull lenge nok. Vi ses en annen dag, når jeg har noe mer fornuftig å dele :)

1 kommentar:

  1. Huff da. Håper du ikke opplever
    flere ulykker på lenge.
    Greit å ha litt forskjellig i veska ja.
    Plaster kommer ofte til nytte, enten
    så trenger den det selv eller så er
    det noen andre som trenger det.
    Ønsker deg ei god og ulykkesfri uke :)

    SvarSlett