tirsdag 20. oktober 2015

Superhusmor for en dag

Jeg har aldri påberopt meg å være noen superhusmor. Det vet jo dere som kjenner meg og som følger bloggen min. Stadig et tilbakevendende tema at jeg henger etter med det meste. Men i dag....ja..du aner ikke hvor fornøyd jeg er med meg selv i dag!

Klokka halv åtte på morningen stod jeg her og brunet en stor kalvestek i stekepanna. Så var det rett over i en form med masse løk og gulrøtter, inn i ovnen på 60 grader og så dro jeg på jobb. Ni timer senere kom jeg hjem og skrudde opp gradene til 120. Den stod og godgjorde seg nesten en time til, til kjernetemperaturen var 60 grader. Så var det å lage fløtesaus av kraften, gode grønnsaker og så by min kjære til bords....

ALDRI har jeg smakt så god stek. Den smeltet i munnen og alle disse gode aromaene spredte seg rundt på smaksløkene og gjorde tirsdagsmiddagen til en følelse av høytid.  Høytid midt i uka. Lenge før jul og enda lengre siden påske.

Det kaller jeg å leve. Å lage høydepunkter der man har mulighet til det. Og jeg er så stolt og kry over at det ble så bra. Det er lov, det, -ikke sant? Til og med i Norge er det lov å skryte litt av seg selv, sånn en gang iblant......?

Dere skulle gjerne fått bilde, men jeg bestemte meg for å la kameraet ligge og bare kose meg. Men jeg tror det må ha vært noe sånt jeg spiste:

Bilde lånt hos http://tidningen.djurskyddet.se 
Huff, nå får jeg vel hatmeldinger.... Ikke glem at jeg er oppvokst på gård, da :)

1 kommentar:

  1. Frister jammen å prøve slik langsteking.
    Høres jo kjempegodt ut.
    Er nydelige å se på, og smaker enda bedre :)

    SvarSlett