søndag 31. mai 2015

Faith, the conference, -tilbakeblikk og smakebiter

Det er søndag morgen og jeg sitter ved kjøkkenvinduet med kaffekoppen og ser på fuglene som koser seg med frokost utenfor vinduet mitt. Jeg er full av takknemlighet for hvor godt jeg har det og for den fantastiske ferieuka vi har hatt denne uka som har gått.

Tidligere år har vi ofte vært i Florida på denne tiden og nydt deilig sommervær og skikkelig slaraffenliv. Denne gangen gikk ferieturen til Kjeller og Rhemas europakonferanse. Ja, jeg vet at en del av dere allerede har falt av lasset, fordi dere ikke vet hva Rhema er eller hva slags europakonferanse det er snakk om. Helt greit, det.


Jeg har kost meg. Skikkelig. I tre dager har jeg stått i døra og ønsket folk velkommen til tre møter om dagen. Bare det har vært utrolig koselig. Har dere noen som helst anelse om hvor trivelig det kan være å stå og hilse folk velkommen til møte? Alle de hyggelige menneskene jeg har møtt fra mange forskjellige land. Jeg har hilst både på norsk, engelsk, tysk, fransk og russisk. Er du så språkkyndig du da, Bibbi? Ja, når det kommer til det å si "god morgen" eller "hei" så er jeg ganske flink på mange språk... hehe. Og så er jeg ganske god på å smile. Når jeg bestemmer meg for det, i alle fall.... (ikke spør mannen min om det)


Hans-Erik har stort sett sittet ved orgelet fra morgen til kveld disse dagene, og sendt godlyder ut i lokalet sammen med flere andre dyktige musikere. Det har vært musikk som gleder hjertet, -alt annet enn sørgesanger, for å si det sånn. Musikk med overskudd, som fikk fart på dansefoten til både den ene og den andre. Joda, til og med nordmenn kan danse på møte. Det er lov, det :-)


Fellesskapet, forkynnelsen, møter med enkeltmennesker, nye bekjentskaper, forbønn, å være med å hjelpe til, den gode praten, latteren og humoren og mye mer gjorde dette til et bra sted å være. Hvis jeg skulle være lei meg for noe måtte det være at kameraet mitt gjør en elendig jobb i mørke lokaler, noe dere ser klart og tydelig på bildene her. Men jeg gidder ikke å være lei meg.

Jeg er så takknemlig for Rhema og det de står for, for bibelskolen jeg går på og det fellesskapet jeg har fått gjennom dette. Er takknemlig for fokuset de har på å nå ut til Europa med evangeliet og hvordan de setter det ut i handling ved å stadig starte nye bibelskoler på nye steder. Jeg er også veldig takknemlig for at dette ikke er hvitsnippfolk som tror de er bedre enn andre. Man føler seg involvert og de kan til og med gå på prekestolen i olabukser. GJETT om jeg føler meg hjemme!!!! Og fra nå av kommer jeg ikke til å omtale Rhema som "de", men som "oss".

1 kommentar:

  1. Der skulle jeg gjerne ha vært. Trodde også at jeg kunne klare å få til en dag,
    men det gikk ikke likevel. Med en bil som måtte hentes på veksted en dag,
    og jobb de andre, så klaffet det ikke for meg denne gangen.
    Kanskje neste gang? Håper det
    Det er godt å være samlet slik. Har vært på et godt møte i dag.
    Herlig å dele fellesskapet med andre kristne.
    Ønsker deg en velsigent god junemåned :)

    SvarSlett