torsdag 10. juli 2014

Å du skjønne sommerkveld...

Sommerkveld i Norge. 24 varmegrader. Ingen mygg! Er det virkelig mulig? Jeg sitter her med kaffekoppen og kjenner en enorm glede over at det ikke er noen mygg....
Undrer meg noen ganger over hvorfor Gud skapte sånne skapninger som mygg og klegg og veps... Egentlig kan de gjøre etterlengtede sommerdager og kvelder skikkelig utrivelige. Men det er mange ting JEG kan lure på. F.eks hvordan folk i alle verdens dager kan finne på å kle på seg trøyer med lange ermer og bukser med lange ben og så legge ut på sykkeltur når det er 30 grader i skyggen.... Eller stake seg bortover Rockeveien på rulleski i denne varmen. Men det er jo egentlig ikke mitt problem.... :-)

Var sikkert ikke så lite gal selv her om dagen, da jeg gikk/jogget rundt Tvetervannet i varmen. Men det var terapi. Hadde noen tanker som måtte sorteres og legges i rette container, og da var den turen veldig nyttig, selv om alt av klær omtrent kunne vris da jeg kom hjem. Kroppen kvittet seg med masse avfallsstoffer og sinnet kvittet seg med en del plagsomme tanker. Vet det høres rart ut for noen, men jeg tar noen sånne bønneturer med jevne mellomrom, og det er noe av det mest nyttige jeg vet om. Meg og Jesus på tur i skauen. Jeg tømmer ut alle slitsomme tanker og frustrasjoner, og han fyller på med veiledning fra sitt ord, gir meg klare tanker og evne til å se løsningene. Er det rart jeg er glad i ham?

Jeg blir aldri mett av naturen rundt her, og vi prøver å gå en tur hver dag. Det er altså ikke bare når det frustrasjoner oppi topplokket at jeg legger i vei. Hver kveld er det nye farger og nye opplevelser. Føler jeg bor midt i smørøyet. Og det gjør jeg jo :-)

Ha en fin sommerkveld i hele vårt langstrakte land. Vi nordboere trenger slike dager som dette, slik at vi har noe å leve på når vinteren kommer.

1 kommentar:

  1. Ja det er herlig.
    Bare å nyte og takke.
    Ha ei velsignet god helg :)

    SvarSlett