lørdag 21. juni 2014

Hjemme og uthvilt

En nitten dagers ferietur til Florida er over. Nitten fantastiske dager med masse hvile og avslapning. Koselige kjøreturer med helt rå biler... Sminkepungen har for det meste fått ligge i ro, men solstrålene har kysset kinnene mine røde og selv har jeg spedd på med litt lipgloss :-) Det salte sjøvannet har gitt håret volum og spenst. Den finfine sanden på stranden fungerer bedre enn enhver dyr skrubbkrem, og saltvannet og solen har gjort underverker med huden min.


Det har vært byliv og wildlife, shoppingmalls og sumper i skjønn forening. Både ånd, sjel og kropp har fått påfyll og ny energi, og en mengde nye opplevelser er lagret i minnebanken. Er skikkelig priviligert som har hatt vaskehjelp hver dag i nesten tre uker, håndklærne har blitt plukket opp fra gulvet og erstattet med nye, og i tillegg har mange kokker vært i aktivitet for å mette magene våre. Jeg vet å sette pris på sånt.


Nå er vi hjemme igjen, og det er alltid godt å komme hjem etter en ferie borte. Hjem til pusekattene, som naboen har tatt godt hånd om. Til fuglene som synger for meg hver morgen. Til familie og venner, og morgenkaffe på trappa.
Hjem til de nære ting.

Florida er fantastisk å feriere i, men jeg er glad jeg bor i Norge hvor alt er mye mindre. Man må ikke inn på en 4-felts motorvei for å komme til matbutikken... Her hjemme regnes avstand i km, men i Florida regnes ofte avstand i antall kjøreminutter. I alle fall hvis man spør om veien til et sted og samtidig spør hvor langt det er: "about 10 minutes to drive".

Nå blir det masse jobbing resten av sommeren, slik at andre også kan ta ferie. Og det er helt greit. Jeg har fått det avbrekket jeg trengte og gleder meg til å gå på jobb igjen.

Bloggferien er også over, så nå vil det bli mer regelmessig påfyll her igjen også. Sikkert med litt drypp fra de siste ukers opplevelser.

Love u all, som de sier "over there".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar