lørdag 22. mars 2014

Før-jobben-lørdagsprat

Lørdag morgen. Jeg sitter her med hårkur i håret, brødskive og den gode tekoppen. Det var et fantastisk øyeblikk da jeg våknet i dag og tenkte: LØRDAG! JEG HAR FRI, men kom fort tilbake til hverdagen da jeg husket at jeg skal på jobb likevel, bare litt senere..... Men "litt senere" gjør at jeg får en roligere formiddag, og det i seg selv er jo verdt å feire, og så får jeg tid til litt "fellesskap" med fuglevennene mine.

Mine venner, men ikke kattenes
Kattene har forresten liten forståelse for min fugleglede. De satt på kjøkkengulvet og tittet opp på det yrende fuglelivet utenfor vinduet og kom med rare og udefinerbare lyder. Jeg tror imidlertid at jeg fanget opp noe av hva som foregikk i hodene deres, og hvis de kunne snakke hadde de antagelig sagt: "Hvorfor i all verden gir du DEM mat, de ER jo mat!!!" Men mine to halvgamle og fete hankatter fant snart veien tilbake til stolen sin. De er litt for dorske til å bry seg for lenge om "maten" som lager liv og røre rett utenfor vinduet....

Jeg har en sånn drømmeperiode for tiden, og det elsker jeg. Det er som ei venninne sa for litt siden: "Jeg har et fantastisk spennende liv etter at jeg har sovnet på kvelden".

Vel, det fine med drømmer er at man noen ganger treffer på gamle venner. I natt har jeg vasset i sjøen sammen med Randi Kvalvik Hoff, og vi hadde en kjempeinteressant samtale der vi plasket i vannkanten..... Du har ikke forandret deg stort, Randi, og det er nesten ubegripelig at det er rundt 35 år siden vi møttes sist :-)

I natt har jeg også hilst på den nye hesten til Lisbeth Mørch. Lisbeth kjenner jeg bare som facebookvenn, men antagelig er det noen bilder du har lagt ut på face som har festet seg i underbevisstheten. Men det var hyggelig å hilse både på deg og hesten din, og jeg ser vel ikke bort fra at vi sees in the real life snart også.....

Vel,  ladyen har litt egenpleie å ta hånd om. Det skal jo som kjent sparkles og pusses litt før man går ut i offentligheten. Får takke for praten så langt, og så får du har en strålende lørdag og riktig god helg. Selv skal jeg tilbringe noen timer på et hysterisk fargerikt Stopp kjøpesenter, hvor alt er rosa og svart denne helgen. Masse tilbud for den kjøpeglade, ansiktsmaling for den som har lyst på en brutal makeover og smilende damer med ekstremt overskudd og arbeidsglede inne på Christiania Belysning...... Kanskje vi sees? :-)

1 kommentar:

  1. Er jammen snart ei uke siden jeg var innom bloggen din ser jeg.
    Grunnen er at jeg har vært bortreist. Så nå står ei ny helg for døra.
    Håper du har helfri denne helga da. Og at du hadde en flott dag på jobben.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett