onsdag 13. november 2013

Nattmenneske og morgenfugl

Det er en ganske dårlig kombinasjon, spør du meg. Og jeg burde vite det.
I min ideelle verden hadde det ikke vært bruk for søvn. I alle fall ikke mer enn 2-3 timer hver natt.

Når jeg går igang med husarbeid på kvelden får jeg gjort så utrolig mye. Og da koser jeg meg og synes det er moro å holde på. Og kan holde på leeenge og seeent. Men jeg har ikke hjerte til å sove lenger neste dag likevel. Nei, for da går jeg glipp av morgenstunda, og den vil jeg slett ikke gå glipp av. Du vet, den fantastiske stille og fredfulle tida på morgenen, før dagen våkner. Den er bare så nydelig og må oppleves hver dag. Synes jeg :-)

I dag fikk jeg den med meg ved Tvetervannet


Det er bare så fantastisk vakkert på morgenen. Lyset og fargene. Ubeskrivelig godt!


Sola lager lange skygger i det hun kommer opp, og fargelegger skogen med gullglød.

Nå er jeg klar for en ny arbeidsdag, og jeg minner meg selv på at "styrke og verdighet er min drakt, og jeg ler mot dagene som kommer".

Ha en velsignet onsdag!

3 kommentarer:

  1. For en herlig morgenstund du har hatt.
    Flotte bilder.
    Ønsker deg en velsignet god dag :)

    SvarSlett
  2. Hehe, kjenner meg igjen i nattmennesket, men eg er desverre ikkje like glad i morgoner. Men er enig at der er nydelig ute på den tiden ;) Kjempe flotte bilder du har tatt, ja du må ha fine morgenstunder, en god måte å starte dagen på !
    Riktig god helg fra meg
    Klem

    SvarSlett
  3. Så vakkert det må være å være ute så tidlig å få med seg solen - og roen morgenene gir :)Ser helt nydelig ut. Håper du har det bra i disse førjulstider - og at du har roen :) ønsker deg en fin uke videre. klem

    SvarSlett