lørdag 29. juni 2013

Hvem er ansvarlig for din lykke?


Foto: Svanhild Groth
Sett deg ned og pust ut litt, nå da. Jeg tror du trenger det. Har du ikke tid, sier du? Nei, men da må du ta deg tid. Og mens du puster ut vil jeg at du tenker litt på dette:

Hvem er ansvarlig for din lykke?
Hvem skylder du på for at livet ditt ikke er som du hadde tenkt?

For veldig mange av oss finnes det muligheter til å forandre på ting i livet hvis vi bare slutter å skylde på andre. Vi må selv tørre å bryte ut av det mønsteret vi føler oss fanget i. Og da mener jeg IKKE å bryte ut av ekteskapet. Nei, nei, nei, det er ingen løsning. Bryt heller ut av tankemønsteret ditt, for det er i tankene alle umulighetene sitter. Begynn og sett ord på hva du egentlig ønsker, rør litt i drømmemagasinet ditt og hent fram de drømmene du har feiet under teppet. Ta noen små grep for å skape ny inspirasjon i hverdagen.

Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har gjort det. Og det funker! Det skal ikke så mye til. Men pass på å gjøre de rundt deg oppmerksom på at du gjør noen endringer. La dem forstå at dette er noe som er viktig for deg, så slipper du å diskutere deg gjennom det hver gang.

Små endringer kan gi store utslag. Begynn alltid med små ting. Hvis drømmen er å flytte til Brasil, så er kanskje ikke det aktuelt akkurat nå.... :-)

Lurer du på hva jeg har gjort?

Jeg kan avsløre noe av det: Jeg begynte å blogge. Det gir meg utløp for en kreativitet som alltid har vært der, men som jeg aldri har klart å uttrykke. Så begynte jeg å fotografere. Og i tillegg har jeg et villmarksgen i meg som har vært rimelig undertrykt, men som lettere fant sitt utløp da jeg fikk kamera. Jeg kan nemlig finne på å stå opp midt på natta og gå ut og fotografere månen, eller stikke til skogs tidlig på morgenen for å nyte BÅDE naturen og fotogleden. Og etterpå kan jeg blogge om det :-) Tre lidenskaper som lar seg kombinere. Og livet har blitt enda rikere.
Nå er det helg! HURRA!
STOOOOR Bibbiklem til deg

3 kommentarer:

  1. Så sant, så viktig og så godt skrevet ! Det var derfor eg begynte å blogge også, og kjøpte speilreflex kamera ;) Det er viktig å DRØMME og LEVE så mye en kan !

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant, Åshild. Livet kan ikke leves på nytt, så det er greit å gjøre så mye man kan ut av det :)

      Slett
  2. Et flott innlegg.
    Viktig å gjøre noen forandringer av og til.
    Det gir ny inspirasjon. Og har en en drøm så
    er det jo kjempefint å få utløp for den.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett