onsdag 29. mai 2013

Hva er det med disse puppene?

"De mest vågale kjolene"
"Hvem har den dypeste utringningen"


Uke etter uke, måned etter måned. Skuespillere og artister gjør sitt beste for å overgå hverandre i å sjokkere verdenspressen med fantasifulle kreasjoner som viser mest mulig pupper uten at de kan anklages for å blotte seg. For hvis bittelittegrann av brystvorten vises er det jo krise, selv om hele puppen ellers er blottet.

"Har hun truse på seg? Nei, jeg tror jammen ikke hun har truse på seg...."

Oj, Tone Damli fikk vist fram litt da hun skiftet for en fotoshoot. Forsiden på VG. Stor nyhet.

Hvor vil jeg med dette? Nei, si det. Det blir bare tragikomisk!
Finnes det ikke et metningspunkt for sånt? Er vi ikke snart mettet på kjendiser som blotter seg for å få oppmerksomhet. Er det ikke allerede nok nakenhet rundt oss til at sånt ikke skulle være spennende lenger? Hvorfor er det så interessant at det får plass på forsiden i landets aviser uke etter uke?

Nei, jeg har ikke svaret. Jeg vet jo at det som er forbudt ofte har en tiltrekningskraft i seg, men det er jo ingen ting som er forbudt lenger....

Det er et komisk og merkelig fenomen. Noen tjener masse penger på det. Kropp og sex selger. Jeg hadde et innlegg her på bloggen om "kristne og sex", og det innlegget er det fortsatt treff på så og si hver dag.

Jeg setter meg ikke til dommer over det. Jeg bare filosoferer litt i dag, og tenker høyt. Tenker at på dette området vil vi aldri nå et metningpunkt. Det vil fortsatt være store forsideoppslag hvis en kjendisdame viser litt pupp. Hva er det egentlig med disse puppene???

Nå sitter jeg og lurer på hva slags overskrift jeg skal gi dette innlegget. Og bare for å bekrefte mine egne tanker i dag, velger jeg den overskriften det har fått :-)

Og etter disse dype og innholdsrike tankene vil jeg ønske deg en strålende dag. Jeg håper du husker på at den virkelige deg er den du er innvendig. Det vakre med mennesket er først og fremst personligheten. Hvis vi kvinner var like opptatt av å pleie den, som det ytre, ville mange av oss følt oss mye bedre. Mange av oss er ikke blant de "pene" ved første øyekast, men når folk blir kjent med oss blir vi pene likevel, fordi vi har en personlighet som er smittende, oppmuntrende og lys. Det indre smykket!

Bibbiklem til alle dere vakre mennesker der ute.


4 kommentarer:

  1. Klem tilbake.
    Man kan undres på dette intimhysteriet som får prege overskrifter og slikt.
    Ha en vakker dag.
    Mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. En vakker dag og en vakker helg sendes tilbake til deg :)

      Slett
  2. Herlig - dette likte jeg - og henger meg helt på. Jeg fatter bæret av forsidene til VG noen ganger, og i det hele tatt hva sladrepressen får frem som sensasjoner...Puppeglipper og diverse annet spennende...yeah, right...ikke helt.. Jeg skulle ønske kropsshysteriet snart sluttet, og at vi alle kunne senke skuldrene litt enten vi har for stort eller smått eller er akkurat passe...
    Takk for et bra innlegg :)
    Også håper jeg du har det bra i sommersolen. Jeg prøver senke skuldre på alle plan...er litt sliten men får endelig satt meg ned og besøkt dere fine bloggere rundt om. Mange gode klemmer til deg - og god helg

    SvarSlett
  3. Vi trenger å la livet gå i sakte fart innimellom. Det er sunt på alle områder. Takk for hyggelig kommentar. Så håper jeg du kommer til krefter igjen og har anledning til å nyte sommerdagene som ligger foran.Klem til deg.

    SvarSlett