lørdag 27. april 2013

Nattpludring fra den søvnløse

Siden det ser ut som at Ole Blund lar vente på seg, setter jeg meg heller med en kopp te og skriver litt. Natten er ennå ung.

Jeg fikk mange gode tilbakemeldinger på innlegget om "Makten i vår munn"her om dagen. Helt tydelig et tema som mange oppfatter som viktig og som bør fokuseres på. Jeg går og brygger på en oppfølger som går litt dypere, men vet ikke helt når den kommer. Hvis du har tanker rundt temaet, eller spørsmål, så send meg gjerne en epost, så bygger jeg det inn i blogginnlegget når det engang kommer.

Nyter du våren? Det gjør jeg. I dag har jeg vært ute og raket opp rusk og rask i hagen, og brent masse løv og tørre kvister. Det går med andre ord framover :-) Det er jo så mye man skal ha tid til, og noen ganger frister helt andre ting enn det man egentlig burde gjort. Men det går ikke ann å bare leve etter det en burde og skulle hele tiden. Man må også gjøre ting man har lyst til! Ikke sant?

Siden jeg er i gang med sånt nattprat og småpludring kan jeg jo fortelle deg at det er en salme i bibelen jeg ikke klarer å komme ut av for tiden. Før leste jeg gjerne bibelen bok for bok og kapittel for kapittel. Nå er det veldig ofte sånn at det er et avsnitt, en salme eller et spesielt kapittel som gir så enormt mye når jeg leser det, at jeg blir der dag etter dag etter dag. Akkurat nå for tiden er det Salme 27. Jeg leser den flere ganger om dagen, og ordene bare vokser ut av arket og inn i hjertet mitt. Jeg ber den også, for mye av det Kong David skriver der er også mine hjertesukk og lengsler. I feel connected :-) Når det er på denne måten merker jeg virkelig hvordan ordene i bibelen blir MAT for mitt indre menneske. Ja, jeg liker det!

Nei, tror jeg får prøve senga igjen. Har en lang dag på jobb i morra. Hvis det finnes andre nattranglere der ute vil jeg ønske deg en riktig god natt. Hvis ikke blir det heller å ønske en riktig god lørdag. Vi sees.

Nattaklem fra ho Bibbi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar