mandag 25. mars 2013

De rolige nattetimer

Natta er ei herlig tid! Det er jo helst da man skal sove, noe som er helt nødvendig og påkrevd for at man skal fungere i hverdagen. Men noen ganger blir det ikke sånn, og da er natta veldig god likevel. Det finnes en ro i de nattetimene. Det er liksom ikke tida da man fyker rundt med støvklut eller støvsuger. Det er egentlig ikke tida til å gjøre noe som helst, og dermed finner man en annen ro.


Har hatt en lang våkennatt, helt frivillig. Akkurat da jeg skulle til å sovne, kjente jeg en inspirasjon til å skrive, og da kan jeg jo velge om jeg vil sove det bort eller ta tak i det. Jeg stod opp, fant fram gamle, halvferdige sangtekster, rigget meg til i sofakroken og lot kreativiteten slippe løs. Åååå som jeg elsker det! Og mens månen sakte beveget seg fra øst til vest, var jeg i mitt eget lille skapende hjørne.

Det finnes noen ting som trigger min inspirasjon. Mulig dette er rart, men når jeg ser en notisbok full av notater, skisser og krumelurer, da får jeg lyst til å skrive. En sånn notisbok fanget min oppmerksomhet på tv i går kveld, og det var det bildet jeg hadde på netthinnen da jeg holdt på å sovne.

Nå har jeg fått tatt igjen litt søvn og skal gjøre meg klar til å dra på jobb om ikke så lenge. Dagen er fin, påska er rett rundt hjørnet og hjertet mitt er fullt av TAKK!

Klem

2 kommentarer:

  1. Kosa deg! Og god påske! Klem frå Jahn!

    SvarSlett
  2. Kreativitet er en vidunderlig ting. Natten er jo spesiell, men jeg er for mye A menneske til å klare å være lenge våken, desverre. Men noen ganger så.... :)
    Godt å høre at din kreativitet flotter.
    Ha en strålende dag.
    Klem Eline.

    SvarSlett