onsdag 6. mars 2013

Å pynte på sannheten

Det er lunsjtid i Villa Solvang, og siden mange andre bloggere viser fram dagens outfit kan jo jeg vise fram dagens lunsj. Kjempegod thaimat, faktisk.


Men skal jeg si deg en hemmelighet? Aldri i verden om jeg spiste denne lunsjen med pinner!!! Og jeg bruker slett ikke stetteglass når jeg er alene hjemme. Hadde det ikke vært for bildet hadde jeg gaflet det i meg rett fra boksen, og drikka hadde jeg også tatt rett fra boksen.

Så for å få et fint bilde pynta jeg "litt" på sannheten.

Den egentlige sannheten i Villa Solvang akkurat nå er slik


Ikke så kjempelekkert å vise fram akkurat, men det skal ikke mer til enn en kjapp runde med støvkluten før det er fint igjen.

Jeg synes det er helt greit å pynte litt på sannheten når det gjelder sånne ting. Og særlig når det gjelder sminke er det veldig greit, synes jeg. Ja, i en alder av 49 vil jeg si at det i grunnen er bortimot helt nødvendig! Derfor er det litt krise for tiden. Har nemlig fått beskjed fra optikeren min om å ikke bruke sminke på et par uker. HJELP, sier jeg bare! Både på vegne av meg og alle rundt meg :)

Jeg jukser litt, da. Styrer unna mascara og andre flytende saker, men drister meg til å bruke det som finnes i pudderform. Og linser får jeg heller ikke bruke akkurat nå, så jeg ble jo nødt til å finne fram noen gamle briller fra 8 år tilbake.
I tillegg har jeg en temmelig mislykket hårfarging hengende på meg (bokstavlig talt). Jeg synes rødt hår kan være fint på veldig mange, men det er garantert ikke fint på meg. Og der er gemalen VELDIG enig med meg, faktisk......
Snakk om en prøvelse for forfengeligheta!!! Men jeg har sikkert bare veldig godt av det, og jeg skal bestå prøven med glans.

Noen som er helt usminka og tvers igjennom ekte er disse latsabbene her


De blåser da fullstendig i om matmor har sminke på seg eller om pianoet er støvfritt. Så lenge de har mat i skåla og får litt kos, er de strålende fornøyd med livet.

Jeg har kanskje noe å lære der?

Nå skal jeg straks komme meg avgårde på jobb. Får bare håpe at "mitt indre smykke" er veldig vakkert og godt synlig i dag.

Bibbi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar