søndag 6. januar 2013

Søndagsro

Søndags formiddager er gull verdt! De bare er det. Egentlig kunne jeg tenke meg at søndags formiddager varte helt til kvelden....

Jeg elsker de stundene jeg kan sitte her ved skrivebordet mitt. Jeg har notatblokk, kamera og telefon, bibelen, lesebriller og et par andre nyttige saker i nærheten. Her tar jeg min daglige andaktsstund og starter dagen med å få fokus på det som er det aller viktigste: bibel og bønn. Så koser jeg meg videre med å legge over bilder fra kameraet, redigere litt, lese nyheter, blogge osv. Jeg STORKOSER meg, rett og slett.

Jeg drømmer så utrolig mye rart for tiden. Er ikke måte på alle stedene jeg har vært de siste par ukene, og alle menneskene jeg har møtt på de utroligste plasser. I Paris skulle jeg ut og spise middag med noen og måtte jogge tre mil for å komme til restauranten. I natt har jeg holdt på noe veldig for å kjøpe en bukse til Tor, broren min, -og han fyren i butikken skulle på død og liv ha meg til å kjøpe en annen bukse enn den jeg ville ha. Og kattene mine har tydeligvis fått for vane å sove i kattedoen, for de drar med seg kattesand rundt i hele huset... Er det mulig? Lurer på hva som egentlig foregår i underbevisstheten når man drømmer så mye rart. Men jeg ser at i alle drømmene finnes det elementer av ting jeg har vært borti i våken tilstand, de blir bare satt inn i så fryktelig merkelige situasjoner når jeg sover.
Et lite glimt fra lørdagskosen vår i går....

I dag stopper det opp for meg. Finner ikke ordene jeg vil bruke når jeg skriver. Og jeg som tenkte at jeg hadde så mye på hjertet i dag.....

Nei, jeg får lage meg en kopp te og sette meg og lese litt. Kanskje jeg har mer på hjertet senere.

Ønsker deg en superflott søndag i alle fall. Du får nyte dagen og hente krefter til en ny arbeidsuke. Det skal i alle fall jeg.

Klem fra Bibbi





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar