lørdag 15. desember 2012

Det herlige fellesskap

Deilige lørdag morgen!
Jeg stod opp tidlig for å få litt ro i kroppen før jeg må avgårde på jobb igjen. Og for å gjøre klar soveplass til to som skal sove her i natt.
Jeg har så fine dager for tiden. Aldri før har jeg hatt så mye ro og overskudd i adventstiden som i år, og det kommer av at jeg i år ikke gidder å vaske hver krik og krok. Jeg har heller gjort ting som er koselige og gir overskudd, så kan jeg vaske når sola blir litt mer nærgående.

I går kveld f.eks. Da fyrte vi opp bålpanna og inviterte naboene på gløgg og gøttekællær.


Her er alt klart for en koselig utetime.


Naboene kom, og det var kjempekoselig å sitte ute i det fine vinterværet og ha tid til å prate og le sammen. Det blir slett ikke siste gang vi gjør noe sånt.

Har med hensikt lagd distortion på bildet.
Å samle venner, naboer, familie kan egentlig gjøres så enkelt. Her i Norge er vi så opptatt av at alt må være på stell før vi kan ta imot besøk. Vi må pynte, forberede og varte opp så veldig. De enkle sammenkomstene der man bare tar en kopp kaffe og prater sammen har nesten blitt borte.

For et par år siden hadde jeg så lyst å samle hele slekta til en koselig utesøndag på sommeren. Hvis jeg skulle stått for alt hadde jeg ikke orket, så jeg sendte invitasjon til alle sammen, ba dem ta med mat og drikke, bord og stoler, gitarer og hva de måtte ønske. Så lagde jeg en diger bøtte med vaffelrøre, satte vaffeljernet ut på et bord og lot folk steke vaflene sine selv. Det var kun kaffen og vaffelrøra jeg ordnet selv, resten hadde de med. Og du verden så koselig vi hadde det, både store og små. Og jeg var ikke utslitt da dagen var over.

Tror vi trenger å ta tilbake enkelheten, og ikke være så himla snobbete i vår omgang med andre mennesker. Er du ikke enig?

Jeg får se å komme meg i bevegelse nå. Har en flott og innholdsrik dag foran meg, og det er best jeg ikke ødelegger den ved å lage stress for meg selv på morran :)

Ønsker DEG en flott og innholdsrik dag også. Fyll den med gode ting, og skap gode minner for de rundt deg. HUSK: den største glede er å gjøre andre glad.

Stor klem fra ho Bibbi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar